Airline choice criteria: A study on the behavior of Turkish passengers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Havayolu Seçim Kriterleri: Türkiyeli Yolcuların Davranışları Üstüne bir Araştırma Fatma Zümrüt Aykanat Bu çalışmanın amacı Türk yolcuların havayolu seçim kriterlerini ve bu kriterlerin sıralamasını etkileyen faktörleri belirlemek, aynı zamanda yolcuların uçak seyahatine ilişkin çeşitli davranış ve tutumlarını incelemektir. Havayolu pazarlaması ile ilgili yazın taramasını takiben (bu taramada büyük ölçüde Amerika ve Kanada yazınından yararlanılmıştır) istanbul Atatürk Uluslararası Terminalinde Türk yolculara yönelik bir saha araştırması yürütülmüştür. Veri analizleri tesadüfi olmayan kolayda örnekleme metodu ile dağıtılan kullanılabilir durumdaki 220 ankete SPSSPC+ programı uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Yolcuların çoğunun uçak seyahatinden hoşlandıkları, ekonomik sınıfta uçtukları ve ulusal havayollarını tercih ettikleri anlaşılmıştır. Uçuş görevlilerinden esas beklentileri nezaket ve güleryüz ile uçuş süresince hizmet kalitesinde aynı çizgiyi tutturmalarıdır. Genellikle yolcular bir havayolunu seçerken daha önceki deneyimlerine başvurmakta ama eğitim seviyeleri arttıkça dış kaynaklardan bilgi edinme yoluna da gitmektedirler. Havayolu seçimini etkileyen en önemli faktör havayolu şirketinin genel kalite imajı, sunulan hizmetlerin kalitesi ve uçakların zamanında kalkışları olarak belirlenmiştir. Ne demografik değişkenler ne de uçuş deneyimleri kriterlerin visıralanmasında fazla etkili olmamaktadır; fakat uçuş nedeni seçim kriterleri farklılıklarını daha iyi açıklamaktadır. Bu çalışmada elde edilen bulguların Türk yazınına temel bilgiler sağlayarak konu ile ilgili araştırma zemini oluşturması ve havayolu sektöründeki ilgili kişilere katkıda bulunması beklenmektedir. vii Airline Choice Criteria: A Study on the Behavior of Turkish Passengers by Fatma Zümrüt Aykanat The purpose of this study was to determine the airline choice criteria of Turkish passengers and the factors that affect the ranking of these criteria. in the study, emphasis was also put on the investigation of air travel related behavior and attitudes of the passengers. After a review of the literatüre on the subject of airline marketing (based to a greater extent on American and Canadian practice) an exploratory research focusing upon Turkish passengers was conducted in istanbul Atatürk Intemational Terminal. Analyses were performed on data collected from 220 usable questionnaires -distributed by convenience sampling method- by using SPSSPC+ program. The majority of passengers are found to enjoy air travel, to fly economy class, and to prefer national airlines. Their majör expectations from the flight attendants are courtesy/smile and consistency in service quality throughout the flight. They usually refer to their prior flight experiences before selecting an airline, but they engage also in extemal search for information as their education level increases. The most important factor affecting their airline choice criteria is the overall quality image of the airline, the actual quality of services received and on-time performance. Neither demographics nor flight experiences are very influential on the ranking of the criteria; but flight ivpurpose is a better explanation of differences in importance attributed to choice criteria. The findings of this study are expected to contribute to Turkish literatüre by offering basic information and research scope, and to related parties in the air travel industry by providing implications. v
Collections