Variations in the motivation of successful and unsuccessful Turkish learners of English
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Başarılı ve Başarısız İngilizce Öğrenen Türk Öğrencilerin Motivasyonlarındaki Varyasyonlar John Richard Kennedy Bu çalışma, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk lise öğrencilerinin yabancı dile karşı tutum ve motivasyonu ile yabancı dil başarısı arasındaki ilişkiyi incelemiştir. Çalışmanın amacı tutum ve motivasyonun hangi öğelerinin bu durumla bağlantılı olduğuna karar vermektir. Ayrıca, çalışma bir eğitim-öğretim yılı boyunca bu ilişkide oluşan değişiklikleri de belirlemek amacındadır. Otuz deneğin hepsi aynı sınıftan olup Özel Gürsoy Lisesi'nde lise İngilizce hazırlık programına devam etmekteydi. Tutum ve Motivasyon Testi 'nden (Attitude/ Motivation Test Battery) uyarlanan bir anket birinci ve ikinci yarıyılın ortasında deneklere verildi. Kısa bir süre sonra ise sınıfın üç farklı düzeyini yansıtan oniki öğrenci ile karşılıklı görüşmeler yapıldı. Başarı konusundaki veriyi haftalık başarı testlerinden elde edilen notlar oluşturdu. vıTahmin edildiği üzere tutum ve motivasyon ve başarı arasında yüksek bir korelasyon bulundu, fakat bu bulgu sadece öğrenme ortamına karşı tutum söz konusu olduğu zaman tutarlıydı. İkinci dil olarak İngilizce öğrenen öğrenciler üzerine yapılan daha önceki çalışmalarda ortaya çıkan birleştirici güdü, birleştiricilik ve güdüleme öğelerinin varlığı konusunda yeterli veri elde edinilmemiştir. Öğrenme ortamına karşı tutum başarı düzeyine bağlı kalmadan zamanla anlamlı bir şekilde azaldı. Öğrencilerin şikayetleri arasında derslerin biribirini tekrar etmesi ve sınıfta yazmaya verilen fazla önem vardı. Daha az başarılı öğrencilerin özellikle ilgilendikleri nokta sınav notları ve sene boyunca artan çabalarına rağmen istedikleri sonucu alamamalarıydı. Variations in the Motivation of Successful and Unsuccessful Turkish Learners of English by John Richard Kennedy This study investigated the relationship between attitudes and motivation and success for Turkish high school students learning English as a foreign language. The purpose was to determine which components of attitudes and motivation were the most relevant in this context. Furthermore, the study sought to establish what changes occured in this relationship over an academic year. The subjects were thirty students, all from one class, following the intensive high school preparatory program in English at Gürsoy Özel Lisesi. A questionnaire, adapted from the Attitude/Motivation Test Battery (AMTB), was administered in the middle of the first and second semesters. Shortly afterwards, one-to-one interviews were conducted with twelve of the subjects, selected to represent three different levels of the class. Scores on weekly achievement tests provided data on success. As expected, attitudes and motivation did correlate highly IVwith achievement, but this was only consistent over time for the component of attitudes toward the learning situation. There was insufficient evidence for the existence of the other two components of the integrative motive, integrativeness and motivation, established in previous studies among learners of English as a second language. Attitudes toward the learning situation significantly declined over time regardless of the level of success. Complaints included the repetitive nature of lessons and too great an emphasis on writing in the class. Less successful students were particularly concerned with their exam grades, and with the fact that their increased efforts throughout the year did not produce the desired results.
Collections