A Case study on the importance of human factor in total quality management application
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İnsan Faktörünün Toplam Kalite Yönetimi Uygulamasındaki Önemi Üzerine Bir Vaka Çalışması Günümüzde, tüm organizasyonlar hızla değişen dünya ve piyasa şartlarına uyum sağlayabilmek için değişik yöntem ve metodlar uygulamaktadırlar. Müşteri Memnuniyeti ilkesine dayanan Toplam Kalite Felsefesi, organizasyonların gerek yönetim gerek teknik yönde kendilerini sürekli geliştirmelerini ve bu gelişmenin ilk şartının organizasyondaki tüm bireylerin katılımı olduğunu söyleyen bir yaklaşımdır. Bu çalışma, Toplam Kalite Yönetimi anlayışını benimsemiş olan bir şirkette, insan faktörünün bu anlayışın başarılı olmasında ne derecede önemli olduğunu araştırmak için yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda çalışanların katılımı ve çalışanların memnuniyeti unsurlarının Toplam Kalite Yönetimi uygulamasının başarısında önem taşıdıkları saptanmıştır. Çalışmada ayrıca, ilgili şirketin çalışanlarının konu ile ilgili benzer veya farklı görüşleri, çalışanların kişisel özelliklerine göre analiz edilmiş ve sunulmuştur. ABSTRACT A Case Study on the Importance of Human Factor in Total Quality Management Application Today, all organizations use several different systems and methods in order to adopt themselves to the world and market conditions that change rapidly. Total Quality philosophy which is based on the `Customer Satisfaction` issue, claims that organizations should improve themselves both from managerial and technical point of views with the participation of all employees in order to reach their goals. This study was conducted in a company which accepts Total Quality Management philosophy, to investigate the importance of human factor in the application of this philosophy. The study shows that employee participation and employee satisfaction are important factors for the success of the Total Quality Management application. The study also explains the similarities and the differences of the employees perceptions according to their personal characteristics for the research company. IV
Collections