Show simple item record

dc.contributor.advisorDilber, Mustafa
dc.contributor.authorAragelyan, Naro
dc.date.accessioned2020-12-21T13:32:47Z
dc.date.available2020-12-21T13:32:47Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/325515
dc.description.abstractÖZET Aralık Analizinin Interbank' a Uygulanması Naro Aragelyan SERVQUAL yöntemi bir hizmeti kullanan müşterilerin o hizmet ile ilgili beklentileri ve gerçekte algıladıkları arasındaki farkı ölçmeye dayalı olup, günümüzde hizmet kalitesinin ölçülmesinde kullanılan en yaygın yöntemdir. Bu çalışmanın amacı, SERVQUAL'in bankacılık sektöründe hizmet veren orta ölçekli, ihtisas bankacılığı yapan özel bir Türk bankasına uygulanmasıdır. Çalışma sonucu elde edilen SERVQUAL puanı, bankanın müşterilerinin beklentilerini karşılamada kısmen başarılı olduğunu gösmesine rağmen bankanın hizmet kalite düzeyini daha da yükseltmek amacıyla birtakım önlemler alınması gerekmektedir. Etkin kalite hedeflerinin belirlenmesi için karar alma sürecinde çalışanların katılımı sağlanmalı, müşteri beklentilerini anlayabilmek için düzenli olarak müşteri anketleri yapılmalı ve sonuçlan özenle değerlendirilmelidir. Çalışanlara uygulanacak ödüllendirme ve performans ölçme yöntemleri hizmet kalitesine dayalı olmalı, çalışanlara problemlerini çözme sırasında daha çok esneklik ve insiyatif verilmelidir. Anahtar Kelimeler: Kalite, Hizmet Kalitesi, Hizmet Kalitesinin Ölçülmesi, SERVQUAL, Aralık Analizi
dc.description.abstractABSTRACT Application of Gap Analysis to Interbank by Naro Aragelyan SERVQUAL which is currently the most popular measure of service quality calculates the differences between expectations and perceptions of the customers for a specific service. This study aims to apply SERVQUAL at a Turkish private bank practicing `specialized relationship banking`. The SERVQUAL score of the bank shows that the customers' expectations are well satisfied by the services delivered by the company. However the results of the questionnaires point the need for further improvements. In order to improve its service quality, the company should set effective service quality goals which are specific, accepted by the employees, and measured with appropriate feedback. The goals and standards should be based on the customer expectations and requirements. Therefore, the company should give importance to marketing research to determine the standards for features that customers care about. The customer- contact personnel should participate in setting the goals and standards. The evaluation, reward and control systems for employees should be based on delivery of service quality. The employees should be given flexibility and initiative in handling problems. Keywords: Quality, Service Quality, Measurement of Service Quality, SERVQUAL, Gap Analysis iven_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleApplication of gap analysis to Interbank
dc.title.alternativeAralık analizinin İnterbanka uygulanması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmGap analysis
dc.subject.ytmInterbank
dc.subject.ytmAnalysis
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmServqual method
dc.identifier.yokid64456
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid64456
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess