EFL teachers opinions on teaching the target language culture: A survey study in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KISA ÖZET Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretmenlerinin Hedef-Dil Kültürü Öğretimi Hakkındaki Görüşleri: Türkiye 'de bir Araş turna Bu araştırma Yabancı Dil Olarak İngilizce öğretmenlerinin sınıfiçi davranışlarını ve İngilizce derslerinde hedef-dil kültürüne yer verme konusundaki tutumlarını incelemektedir. Çalışma şu sorulara cevap aramaktadır: 1) Yabancı Dil Olarak İngilizce öğretmenleri `kültür` kelimesini nasıl tanımlamaktadırlar ve kendi sınıflarında hedef-dil kültürünün rolü nedir? 2) Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretmenlerinin hedef-dil kültürünü İngilizce derslerine entegre etme konusundaki tutumları nelerdir? 3) Anadili Türkçe ile anadili İngilizce olan ve tecrübeli ile tecrübesiz İngilizce öğretmenlerinin yukarıdaki sorulara ilişkin görüşleri ve tutundan arasında benzerlikler ve farklılıklar var mıdır? İstanbul'da çeşitli liselerde çalışmakta olan 58 İngilizce öğretmeninden (38 Anadili Türkçe olan, 27 Anadili İngilizce olan, 33 tecrübeli, 23 tecrübesiz) derecelendirme, açık- uçlu ve tutum ölçme soru çeşitlerinden oluşan bir anket yoluyla bilgi toplanmıştır. Analiz için cevaplar gruplandırılmış, frekans sayımı yapılmış ve öğretmen grupları arasındaki farklılıkları tespit etmek için de bağımsız popülasyon oran testi kullanılmış tir. Öğretmenler arasında benzerlikler bulunan cevaplara göre İngilizce öğretmenlerivı`kültür`ü en çok sosyolojik, daha sonra da anlamsal, estetik ve sosyaldilbilim açısından tanımlamışlardır. Öğretmenler hedef-dil kültürü ile ilgili bilgilere derslerinde yer verdiklerini ve İngilizce eğitiminde kültürel bilgilerin önemine ve rolüne inandıklarını belirtmişlerdir. vıı ABSTRACT EFL Teachers' Opinions on Teaching the Target Language Culture: A Survey Study in Turkey by Zeynep Cumhur Çamhbel The present study investigates EFL (English as a Foreign Language) teachers' everyday classroom behaviors and attitudes towards integrating target language cultural information into their English lessons. Specifically, it tries to answer the following research questions: 1) What is the EFL teachers' definition of `culture` and what role do they allocate to target language culture in their classrooms? 2) What are the EFL teachers' opinions towards integrating the target language culture into their lessons? 3) Are there any differences and/or similarities between native speaker (NS) and non-native speaker (NNS) and experienced (EXP) and inexperienced (INEXP) EFL teachers in terms of their opinions and behaviors related to the above research questions? Data was collected from randomly selected 58 EFL teachers in various high schools in Istanbul (31 NS, 27 NNS, 33 EXP, 23 INEXP) via a questionnaire consisting of rating scales, open-ended questions and likert-type statements. The analysis was IVbased on frequency counts of categories that emerged from the data. The test for independent population proportions was employed to investigate differences across NS-NNS and EXP-INEXP teachers. Findings indicate that teachers in four groups were uniform in that they defined culture mostly in the sociological sense, followed by semantic, aesthetic and pragmatic definitions. They all reported that they integrated target language cultural information into their lessons and believed in the importance and role of cultural information in teaching English as a Foreign Language. v
Collections