Early verbs and the acquisition of Turkish aegument structure
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eylemler ve Türkçe Eylem Öğe Yapılarının Edinimi Fatma Nihan Ketrez Bu çalışmada, Türkçe'yi anadili olarak edinen ve 1;1,19 - 3;33 yaşlan arasındaki dil gelişimleri uzunlamasına incelen dört çocuğun ilk eylemleri ve eylem öğe yapılarım edinimleri incelenmektedir. Çalışmanın ilk kısmında, üretilen ilk eylemler ve eylemin sözdizimsel bir ulam olarak ortaya çıkışı tartışılmaktadır. Bu çalışmada, incelenen çocukların, dil edinimlerinde, eylemin bir ulam olarak henüz gelişmemiş olduğu bir süreçten geçtikleri gösterilmektetir. Bu çocukların konuşmasında bir eylemi tanımlayan biçimbilimsel ve sözdizimsel özellikler 1;6 - 1;7 yaşlan arasında ortaya çıkmakta ve eylem ulamının edinimi 2;0 yaşından önce tamamlanmaktadır. Çalışmanın ikinci kısmında, eylem öğe yapılarının edinimi üzerinde durulmakta ve farklı öğe yapılanna sahip eylemlerin edinimi Grimshaw'in (1992) Üstünlük Kuramı çerçevesinde incelenmektedir. Anlambilim-sözdizim-biçimbilim ilişkisinin gelişimi ve eden görevinin öğe yapılarının edinimindeki rolü bu kısımda tartışılan başlıca konulardır. Bu çalışma dil ediniminin ilk evrelerinde, eylem öğe yapılarının anlambilimsel temeller üzerine kurulduğunu ve eden görevinin dil ediminde önemli bir rol oynadığım göstermektedir. Vİ Early Verbs and the Acquisiton of Turkish Argument Structure by Fatma Nihan Ketrez This thesis analyzes the acquisition of early verbs and Turkish argument structure by four monolingual Turkish children whose language development is studied longitudinally between the ages 1;1,19 and 3;3,3. In the first part of the thesis, the early verbs produced by the subjects are described and the emergence of the Turkish verb as a syntactic category is discussed. The main claim in the study is mat the subjects go through a developmental stage during which they provide hardly any evidence for the Verb category in their speech. Morphological and syntactic evidence for the category start to appear by the age of 1;6-1;7 and its acquisition is completed by 2;0 years of age. The second part of the thesis concentrates on the development of the Turkish argument structure and discusses the acquisition of verbs with various argument frames within the theoretical framework of Prominence Theory proposed by Grimshaw ( 1992). Two major issues discussed in this part are the development of the syntax-semantics- morphotogy interface and the role of the agent in the acquisition of argument structures. The study provides evidence for a semantically based acquisition of the argument structures underlining the importance of the role of the agent in children's early grammar.
Collections