Çevrimiçi yorumların tüketicilerin satın alma niyetlerin üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı elektronik ağızdan ağıza iletişimin, tüketicilerin satın almadavranışları üzerinde etkisini belirlemektir. Literatüre dayanarak, bir araştırma modeligeliştirilmiş ve Akdeniz Üniversitesinde 2019-2020 öğretim yılı içerisinde, eğitim gören 474öğrenciye çevrimiçi anket uygulanarak elde edilen araştırma verileri AMOS aracılığıylayapısal eşitlik modellemesi kullanılarak test edilmiştir. Elde edilen araştırma verileri ileelektronik ağızdan ağıza iletişimin etkisini belirleyen faktörler ve satın alma niyetiaraştırılmıştır. Elde edilen bulgular, tüketicilerin satın alma niyeti üzerinde, kaynakgüvenirliğinin, yorum kalitesının, yorum yapana duyulan güvenin, tüketici katılımının veyoruma duyulan güvenin pozitif ve anlamlı bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur.Anahtar Kelimeler: E-WOM, Tüketici Yorumları, Tüketici Satın Alma Niyeti The purpose of this study is to determine the effect of electronic word of mouthcommunication on the purchasing behavior of consumers. Based on the literature, a researchmodel was developed and the research data obtained by applying an online questionnaire to474 students studying at Akdeniz University during the 2019-2020 academic year were testedusing structural equation modeling through AMOS. With the research data obtained, thefactors determining the effect of electronic word of mouth communication and purchaseintention were investigated. Findings obtained revealed that source reliability, number ofcomments, trust in commenters, consumer participation and trust in comments have a positiveand meaningful effect on consumers' purchasing intention.Keywords: E-WOM, Consumer Reviews, Purchase Intention
Collections