Well-being of institutionalized children: A comparative study on parental derivation
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumda Yaşayan Çocukların Durumu: Anne-Baba Yoksunluğu Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma Bu nedensel-karşılaştırma desenli araştırma anne-baba yoksunluğunun yurtlarda yaşayan çocukların duygusal ve davranışsal sorunları, arkadaş ilişkileri, öz- kavramlan ve okul başarısı üzerindeki etkisini incelemiştir. Araştırmaya 71 'i (34'ü kız, 37'ü erkek) çocuk yuvasında, 71 'i (35'i kız, 36'sı erkek) ailesinin yanında yaşayan çocuklar katılmıştır. Bunlar üç, dört ve beşinci sınıflarda okuyan ilköğretim okulu öğrencileridir. Öğrencilerin durumlarının olumsuz göstergesi olarak Öğretmen Bilgi Formu' nun dışsallaştırma, içselleştirme ve toplam sorun puanları ve Sınıf Oyunu'nun davranışsal ve duygusal sorunlar kullanılmıştır. Sınıf Oyunu' nun sosyallik/liderlik puanlan, Piers-Harris Çocuklarda Öz Kavramı Ölçeği'nden elde edilen öz-kavramı puanları, TRF'nin uyumlu davranış derecelendirmeleri, standardize edilmiş yıl sonu ders notu ortalamaları ile TRF'nin akademik basan derecelendirmeleri öğrencilerin durumlarının olumlu göstergeleri olarak alınmıştır. Çocuklar ve aileleri ile ilgili demografik bilgileri toplamak için yapılandınlmış bir görüşme geliştirilmiştir. îki yönlü varyans analizleriyle anne-baba yoksunluğunun ve cinsiyetin etkileri incelenmiştir. Sonuçlar, kurumlarda yaşayan çocukların ailelerinin yanında yaşayan çocuklara oranla daha düşük okul başarısı ve uyumlu davranış fakat daha yüksek öz-kavramı, dışsallaştırma ve duyarlık/yalıtlanma sorunları olduğunu göstermiştir. Sosyallik/liderlikte, saldırganlık/bozgunculukta ve içselleştirme sorunlarında iki grup arasında fark bulunmamıştır. Son olarak, anne-baba yoksunluğunun cinsiyete göre farklı etkisi olmadığı görülmüştür. Ancak, kurumda yaşayan kızların içselleştirme sorunları kurumda yaşayan erkeklerden daha yüksektir. viÖğretmenlerin (TRF ve ders notları) ve çocukların kendi (WIFAM) değerlendirmelerinin kurum ve ev çocuklarını akran (RCP-T) değerlendirmelerinden daha fazla ayırdığı izlendi (208 sözcük). vu Well-Being of Institutionalized Children: A Comparative Study on Parental Deprivation by Binnur Kurtlar Meşiç This causal-comparative research examined the effects of early parental deprivation on emotional and behavioral problems, peer relations, self-concept, and school achievement of institutionalized children. Participants of this study were 71 (34 female, 37 male) children from institutions, and 71 (35 female, 36 male) children from intact families. They were elementary school students from grades third to fifth. As negative indicators of well-being emotional and behavioral problems were measured by externalizing, internalizing, and total problem scores of the Teacher's Report Form (TRF) and aggressive/disruptive and sensitive/isolated scores of the Revised Class Play (RCP-T). Sociability/leadership scores of the RCP-T, self- concept scores obtained from the Piers-Harris Children's Self-Concept Scale (WIFAM), adaptive functioning ratings of the TRF and standardized cumulative grade point averages as well as academic performance ratings of the TRF were the positive indicators of well-being. A structured interview was developed to obtain demographic information about children and their families. Two-way analysis of variance was used to examine effects of parental deprivation and gender. Results indicated that children who live in institutions had lower school achievement and adaptive functioning, but higher self-concept, externalizing, and sensitive/isolated problems in comparison to their peers from intact families. There were no differences in sociability/leadership, aggression/disruption and internalizing problems between ivthe two groups. Finally, there was no differential effect of parental deprivation due to gender. However, institutionalized females had higher levels of internalizing problems than institutionalized males. It seemed that the teacher (TRF and GPA) and self assessments (WIFAM) distinguished the institutionalized and intact groups more than the peer (RCP-T) assessments (254 words). IC YÜKSEKÖĞRETİM KURULU ii irv* nu aw k«-vn«#-v*»A
Collections