A Study on internet-new marketing medium
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET INTERNET- YENİ PAZARLAMA ORTAMI Çiğdem Şekeryapan Internet'in iş aracı olarak artan popüleritesi; Internet'in şu anki kapasitesi ve gelecekteki gelişme beklentisi, cazip özellikleri, bilgi ve kaynakların global paylaşımını sağlamaktaki yetisi ve Internet'in reklam, pazarlama ve hatta belli ürünlerin ve bilişim hizmetlerinin doğrudan dağıtımına etkili bir kanal sağlamaktaki ptotansiyelinden dolayıdır. Internet'in pazarlama aktivitelerinde geleneksel medyadan temelde farklı bir ortam sunması sebebiyle şu anki halleriyle uygulanması çoğunlukla zor olan mevcut pazarlama aktiviteleri değiştiriyor. Bu araştırmanın amacı Internet'te pazarlamanın ana hatlarını belirlemektir. Kişilerin Internet kullanımındaki tercihleri, Internet'te satın alıp almamayı etkileyen faktörler, reklam ve promosyonun Internet'te pazarlamaya etkileri, ve markanın Internet kullanıcıları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırma, bu konuda daha önce yapılmış incelemeleri ve 15 Şubat - 21 Mart 1997 tarihleri arasında PrizmaNet Web sitesinde yer alan anket çalışması sonuçlarını kapsamaktadır. VIInternet Türk halkı için çok yeni bir kavramdır. Internet Hizmet Sağlayıcıları Türkiye'deki faaliyetlerine 1996 yılının son çeyreğinde başladılar. Bu tarihten sonra Internet' e ulaşım olanağına sahip oldular ve Internet yeni bir pazarlama ortamı olarak görüldü. Bu sebepten dolayı Türk insanı Internet'teki pazarlama aktivetilerinde çok tecrübeli değildir. Fakat bu araştırma bize gösterdi ki Türk halkı pazarlama faaliyetlerine ilgi gösteriyor ve Internet vasıtasıyla alışveriş yapmaya yatkın hissediyor. Bu sebeple yeni pazarlama ortamı olarak Internet'in başarılı bir geleceği olacağı öngörülüyor. Hedef pazar erkeklerden, yüksek gelir seviyeli eğitimli insanlardan oluşmaktadır. ABSTRACT INTERNET-NEW MARKETING MEDIUM by Çiğdem Şekeryapan The increasing popularity of the Internet as a business vehicle is due to its current size and future growth prospects, its attractive characteristics, its ability to facilitate the global sharing of information and resources, and its potential to provide an efficient channel for advertising, marketing, and even direct distribution of certain goods and information services. Because the Internet presents a fundamentally different environment for marketing activities than traditional media, conventional marketing activities are becoming transformed, as they are often difficult to implement in their present form. The objective of this study is to provide guidelines for the Internet marketing activities. The aim is to find out preferences on the Internet usage, to determine the major reasons that motivate people to buy or not buy on Internet, effects of advertising and promotions on Internet marketing and role of brand in buying behaviour of Internet users. The study includes the literature review on marketing on Internet and analyzes the data obtained from a questionnaire put on the Web page of the PrizmaNet between February 15, 1997 and March 21, 1997. In the survey, 375 people constituted the sample. ivInternet ıs a very new concept for Turkish people. Internet Service Providers started to operate in Turkey after the last quarter of 1996. People got access to the Internet and Internet has been seen as a new marketing medium. Due to the late entry of Internet Service Providers Turkish people are not familiar with the marketing activities that take place on this medium. However our survey has shown that Turkish people pay attention to marketing activities and feel likely to make purchases through the Internet. Therefore, Internet seems to have a promising future as a new marketing medium. Customer profile is made up of mainly males with high education and income level.
Collections