The Portroyal of women in magazine advertisements during 1996 in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI Kısa Özet Türkiye'de Kadınların 1996 Dergi Reklamlarındaki Rolleri Yazan Ülkü Cingü Bu çalışmanın amacı, 1996 yılında Türkiye'deki dergi reklamlarında kadınların ne şekilde portre edildiklerini ortaya çıkarmaktır. Reklamların günümüz Türk kadınlarının gerçek hayatı, karakteri, davranış ve tutumunu yansıtıp yansıtmadığını görebilmek amacıyla Türkiye'deki dergi reklamlarında kullanılan stereo tipler incelenmiştir. Ayrıca, kadının reklamlardaki gösterim şekillerini açıklayan değişkenler arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Çalışmanın ilk bölümü, kadınların televizyon ve dergi reklamlarındaki gösterimi, reklamlarda 1960 Mardan bu yana kullanılan kadın stereotipleri ve kadınların eğilimleri ile reklamlardaki rollere karşı tutumları arasındaki etkileşimleri gibi konular hakkında yapılan yazın taramasından oluşmaktadır. Çalışmanın ikinci bölümünde, reklamda kadının rolünü bulmak üzere gerçekleştirilen tanımlayıcı araştırmanın metodolojisi açıklanmaktadır. Daha sonra 502 dergi reklamının incelenmesi ile toplanan verilerin analizleri sunulmaktadır. Çalışmanın en önemli ve belirgin bulgusu, daha önce yapılan birçok araştırmanın da desteklediği gibi, `reklamcıların kadınlardaki değişiklikleri ve onların gerçek hayat tarzını reklamlara yansıtmakta biraz geç kalmalarıdır`. Türkiye'de bugün reklamlar kadını, yaklaşık 10 yıl önce Amerika'da portre edilen haliyle göstermektedir. Reklamlarda kadının gösterimi sırasında en sık kullanılan rol `dekoratif7seks objesi` rolüdür. Bunun yanı sıra `güzellik malzemeleri/parfüm/mücevher` ve `giysi` reklamları, kadının en çok kullanıldığı ürün reklamlarıdır. Çalışmanın bulguları, kadının Türkiye'deki dergi reklamlarında ne şekilde portre edildiği ve bu amaçla kullanılmakta olan kadın stereotiplerini göstermektedir. Bu nedenle, reklamcıların çalışmadan yararlanabilecekleri düşünülmektedir. Araştırma göstermiştir ki, günümüzde kadınlar Türkiye'deki dergi reklamlarında çok sınırlı bir şekilde portrevıı edilmektedirler. Kadınları, onların kendi yaşamlarındaki çok çeşitli rolleri ile göstermede liderlik eden reklamcılar, bunun avantajlarını da göreceklerdir. Çalışmanın son kısmında, elde edilen bulgulara dayanarak, ilgili şahıslar ve gelecekteki çalışmalar için bazı önerilere yer verilmiştir. IV Abstract The Portrayal Of Women In Magazine Advertisements During 1996 In Turkey By Ülkü Cingfi The purpose of this study is to find out the portrayal of women in magazine advertisements during 1996 in Turkey. The stereotypes used in Turkish magazine advertisements are examined in order to see if ads reflect the real life styles, characteristics, behaviors and attitudes of today's Turkish women or not. Additionally, the relationships between the variables of the advertisements that define how women are portrayed are investigated. The first part of the study consists of the literature review about the portrayal of women in television and magazine advertisements, the stereotypes used in advertising since 1960s and the interactions between women's orientations and their attitudes towards women roles in ads. In the second part of the study, the methodology of the descriptive research realized to find out women portrayal in ads is explained. Then the analyses of data collected from 502 magazine advertisements are presented. The most important finding of the study, as many of the previous research findings also support, is that: Advertisers are usually late in catching up with the times in portraying the changes and realities of women's lives. Women in Turkey today are being portrayed in advertisements just in the same way as they were being portrayed in US ads slightly more than a decade ago. The most frequently used role for the portrayal of women in magazine ads is the `decorative/sex object` role. Additionally, `beauty aids/ perfume/ jewellery` and `clothing` are the most important product groups in whose advertisements women are used very often. The findings of the study provide an opportunity to know the portrayal of women and the women stereotypes used in Turkish magazine advertisements. Thus, advertisers may benefit from the results of the study. The research proves that today women are beingportrayed in Turkish magazine advertisements in a very limited way. Those advertisers who choose to take the lead in portraying women in their varied life roles may see the advantages of favorable public reactions, especially from women. The study ends with the implications for the related parties and for further research.
Collections