Validity, reliability and partial norm study of the four subtests of the Woodcock Johnson Psycgo Educational Battery Revised Test of Cognitive Ability (WJ-R), Namely, Visual Matching (VM), Cross Out (CO), Visual Closure (VC) and Picture Recognition (PR)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Woodcock Johnson Bilişsel Yetenek Testleri-R (1989)'ın dört alt testi olan Görsel Eşleme (VM), Çizip Çıkarma (CO), Görsel Tamamlama (VC) ve Resim Tanıma alt testlerinin 12 ve 15 yaşları arasındaki Türk çocuklarına uyarlanması ve yine bu yaşlar için geçerlilik ve güvenilirliliğinin test edilmesi amacıyle gerçekleştirilmiştir.Örneklem istanbul'un çeşitli sosyo-ekonomik bölgelerinden fizibilite temel alınarak seçilmiş öğrencilerden oluşmaktadır. Orta ve üst ekonomik düzey istanbul'un iki temel okuldan ve bu iki temel okul dışından bu okullarla benzeşen ekonomik düzeyde olan öğrencilerden seçilmiştir. Buna karşın, düşük ekonomik düzey için bir spor okulunun öğrencileri ve onlara paralel ekonomik düzeyde olan (gecekondu mahallelerinde oturan) öğrenciler seçilmiştir.Toplanan veriler SPSS (Statistical Package for Socail Science) kullanılarak analiz edilmiştir.Güvenilirlik çalışması, zamansal tutarlılık için test-tekrar test tekniği, Cronbach Alfa, Spearman-Brown ve Gutman formülleriyle ve madde-toplam ve madde-geri kalan teknikleri kullanılarak da iç-tutarlılık gerçekleştirilmiştir.Geçerlilik, ölçüt ve yapı geçerliliği çalışmaları ile sınanmıştır. Ölçüt geçerliliğinde WJ-R'nin dört testi ile WISC-R Coding Testi arasındaki ilişki ve aynı zamanda bu dört testin derslerle ve genel ortalama ile ilişkisi araştırılmıştır. Yapı geçerliliği ise bu dört testin birbirleri ile ilişkisine, aynı zamanda yaşlar arası ve cinsiyetler arası fark olup olmadığına bakılarak da incelenmiştir. Ölçümün Standard hatası da tüm grup için ve yaşlara göre olmak üzere hesaplanmıştır.Bununla beraber ayırdedicilik ve madde güçlük değerleri incelenmiştir. Ayrıca ortalama, standard sapma hesaplanmış ve yüzde hesapları olarak gerçekleştirilen ön norm çalışmaları tablolarda gösterilmiştir.Araştırma sonucunda bu dört testin 12 ile 15 yaş arasındaki öğrenciler için tutarlı ve geçerli olduğu ortaya çıkmıştır. The purpose of this study is to adapt the four subtests of the WJ-R namely,Visual Matching (VM), Cross-Out (CO), Visual Closure (VC) and PictureRecognition (PR) for 12 to 15 year old Turkish children and establish the validity,reliability and preliminary norms for the same population.Subjects of the study were 257 students from different SES backgrounds ofIstanbul selected based on feasibility reasons. For middle to high SES groups twomain schools and students from other schools with similar backgrounds of Istanbulwere selected, while low SES students were from a sport club and students living insimilar regions with these students from the sports club (mostly squatter housing areaof Istanbul) were selected.SPSS (Statistical Package for Social Science) was applied for data analysis.For the reliability study, test-retest technique was used to establish temporalconsistency, while Cronbach Alpha, Spearman Brown, Gutman, item-total and itemremaindertechniques were applied for establishing internal consistency.For establishing the criterion validity, the correlation coefficients between thefour subtests ofWJ-R and the WISC-R Coding test and course grade and GPA of thestudents were computed. Besides, the construct validity was investigated by lookingat the difference of test results based on age and gender. Standard error measurementwas also computed to predict the error of measurement. Item analysis was conductedas item-discrimination and item difficulty. In addition to this preliminary normswere studied and mean and standard deviation and Percentile Tables were presented.The study revealed that the four subtests of the WJ-R under investigationwere valid, and reliable for Turkish students age 12 to 15 years-old.
Collections