The Problem of understanding in Heidegger`s being and time
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Heidegger, Varlık ve Zaman' da, her türlü anlamanın varlığı anlamada, temellendiğini ve logos'vn zeminini de bu 'temel anlama' mn oluşturduğunu öne sürer. Bu tezin amacı Heidegger'in bu iddiasının metafiziksel altyapısını araştırmak ve 'temel anlama'nm nasıl bir zemin oluşturduğunu açığa çıkartmaktır. Öncelikle Heidegger'in insan kavramım orada-varlık (Daseiri) olarak yorumlaması ve kendini dünyada anlayan bu varlığın üzerinden anlama fenomenine yaklaşımı ve bununla birlikte varoluş, dünya gibi kavramların nasıl ele alındığı tanıtılmaktadır. Daha sonra, varlığı anlamanın orada-varlığın dünyadalığmı anlaması yoluyla gerçekleştiği savıyla, Heidegger'in dünya fenomenini orada-varlık açısından analizi ve bu analizin sonuçlarından anlamanın temel döngüsel yapışma - kendini olasılıklara fırlatılmış ve olasılıklara fırlatan olarak anlama- varması ortaya çıkarılmaktadır. Bu tespitten sonra, anlamanın döngüsel karakteri daha yalandan incelenerek anlamanın ön- yapısı ile yorumun, bu ön anlamaya dayanarak, 'bir şeyi bir şey olarak' seçmesi dünya analizi ile ilişkilendirilerek incelenmektedir. `Olarak` yapısmm (`as-structure`), önermede de tekrarlanışı analiz edilmekte ve böylece `logos olarak önerme`nin anlamada temellendiği gösterilmektedir. Bu analizlerin sonucunda iki önemli nokta tespit edilmiştir. Birincisi, 'olasılığın' ontolojik olarak olandan daha önce geldiği ortaya çıkmıştır ve bu durum geleneksel vüontolojik yaklaşıma radikal bir değişiklik sunmaktadır. 'Olasılık', olan'dan daha öncelikli bir yere oturmaktadır. Diğer sonuç ise Heidegger'in anlama ve yorum analizinde ortaya çıkan ve önermede değişime uğramakla birlikte gizli bir şekilde bulunan 'olarak' yapısının tespiti orada-varlığın tamamlanmamışlığının ve daima varlığına doğru ilerleme halinde oluşunun formel bir kanıtı olarak saptanmıştır. The Problem of Understanding in Martin Heidegger's Being and Time by Neren Alpar This thesis examines understanding as a fundamental existentiale in Heidegger's Being and Time, and its grounding position to all activities of cognizing. The ultimate goal of the thesis is to reveal the metaphysical basis on which Heidegger constructs his claim that logos is existentially grounded in understanding. The thesis begins with a presentation of Heidegger's approach to the phenomenon of understanding via analysing his interpretation of human being as Being-there (Daseiri) and certain key concepts such as `existence` and `world`. Next, how Dasein understands its world in everydayness and the existential structure of Being-in as disclosed in the phenomenon of worldhood is analysed. The structure of involvement, uncovered in this analysis, is then used to show the existential hermeneutical character of understanding as `thrown projection`. The inner structure of the hermeneutical character of understanding is analysed, in order to show how `logos as assertion` is grounded in understanding existentially, and that there is an `as-structure` in interpretation which recurs in assertion in a modified way.Then, `logos as assertion` is contrasted with `logos as talk` to bring forth the inadequacy of assertion in expressing existential understanding. The thesis concludes by showing that 'possibility' comes before 'actuality', on the basis of the analysis that Dasein existentially understands its Being by throwing itself toward possibilities and finding itself thrown into possibilities. Finally, it is suggested that the hidden `as` in the copula hides away possibilities as possibilities and it reminds us of our incompleteness as constantly coming towards our Being.
Collections