The Relationship between collaboration and professional development: Possible effects of EFL student teacher / supervising teacher dialogue on the beliefs and instructional practices of the EFL supervising teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşbirliği ile mesleki gelişim ilişkisi: Öğretmen adayı ile kurulacak işbirliği odaklı bir diyalogun, uygulama öğretmenliği rolünü üstlenecek öğretmenlerin yabancı dil öğretimine ilişkin düşünceleri ve benimsemiş oldukları öğretim yöntemleri üzerindeki olası etkileri. Bu çalışmanın temel amacı, bilgi aktarımına dayalı bir eğitim programına ek olarak, öğretmen adayı ile kurulacak işbirliği odaklı bir diyalogun, uygulama öğretmenliği rolünü üstlenecek öğretmenlerin işbirliğine yönelik düşünceleri ve benimsemiş oldukları öğretim yöntemleri üzerinde ne derece etkili olduğunu ve/ya olabileceğini araştırmaktır. Çalışma aşağıdaki araştırma soruları üzerine temellendirilmiştir: 1. İngilizce uygulama öğretmenleri ile öğretmen adayları arasında kurulacak bilgi aktarımına dayalı bir eğitim programına ek olarak işbirliğine dayalı bir diyalogun, uygulama öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine katkısı var mıdır? Katkısı varsa, ne ölçüdedir? a. Uygulama öğretmeni ile öğretmen adayı arasında kurulacak olan diyalogun nitelikleri nelerdir? b. Salt bilgi aktarımına dayalı, kısa süreli bir eğitim programına katılan İngilizce öğretmenleri ile bu eğitim programına ek olarak öğretmen adayları ile işbirliğine ve bilgi paylaşımına dayalı bir diyalog oluşturan öğretmenlerin sınıftaki öğretim davranışları, öğretmenlerin ve öğrencilerinin ikinci dili kullanma şekilleri arasında farklılık oluşacak mıdır? Oluşacaksa, bu farklılık ne ölçüde kendini gösterecektir? *££. YÜKSEKÖCRZTtM KUKUVP ÎSO&ÖMAMTASYOİt MERİC123c. Uygulama öğretmenleri / öğretmen adayları arasında kurulacak olan bu diyalog sonunda,, davlet ve. özel okullarda görev yapmakta olan öğretmenler arasında sınıftaki öğretim davranışları ve öğretmenlerin/öğrencilerin ikinci dili kullanış şekilleri açısından bir farklılık olacak mıdır? Olacaksa, farklılık ne ölçüde görülecektir? d. Uygulama öğretmeni ve öğretmen adaylarının bu tür bir diyaloga ilişkin benimsedikler tutumları nelerdir? Bu çalışmaya, ikisi devlet ikisi özel olmak üzere dört orta dereceli okulda görev yapmakta olan kırk İngilizce öğretmeni ve Marmara Üniversitesi İngiliz Dili ve Eğitimi Anabilim Dalı dördüncü sınıf öğrencileri arasından rasgele seçilen yirmi öğretmen adayı katılmış ve bu gruplardan, iki deney, iki kontrol grubu oluşturulmuştur. Kontrol grubundaki öğretmenler, sadece bilgi aktarımına dayalı bir eğitim programı alırken, deney grubundaki öğretmenler bu programa ek olarak, öğretmen adayı ile kurulan işbirliği odaklı bir diyalogda yer almışlardır (ikili iyileştirme yöntemi). Sınıf-içi gözlemler sonucu elde edilen veriler, devlet okulları ve özel okullarda görev yapan kontrol grubu öğretmenleriyle karşılaştırıldığında, deney grubu öğretmenlerinin öğretim uygulamalarında istatistiksel olarak önemli ölçüde iyileşme oldğunu göstermiştir. Araştırmanın sonunda, deney grubundaki öğretmenlerin, öğretim davranışlarını ve sınıfta ikinci dili kullanma şekillerini kontrol gruptaki öğretmenlere oranla daha çok geliştirdikleri saptanmıştır. Bunun yanısıra^ deney grubundaki öğretmenlerin ve bu öğretmenlerin sınıflarındaki öğrencilerin ikinci dili kullanımı değişmiş ve daha iletişim odaklı olduğu gözlenmiştir.XI Buna ek olarak, çalışmanın sonucunda elde edilen veriler, özel okullarda görev yapan deney grubu öğretmenleriyle, devlet okullarında görev yapan aynı grup öğretmenlerinin, ikili iyileştime yönteminden eşit olarak yararlandıklarını ortaya çıkarmıştır. Deney gruptaki öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının diyalogla ilgili sözel anlatımları ve öğretmen adaylarının uygulama boyunca tuttukları günlükler, çalışma sürecinde gruplar arasında gözlem öncesi ve sonrası karşılıklı iietşim odaklı konuşmaların yapıldığını göstermiştir. Bunun yanısıra, her iki grubun da bu diyaloga ilişkin olumlu tutumlar benimsedikleri, işbirliği ve desteğe dayalı bu diyalogtan mesleki açıdan yararlandıkları ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak, öğretmen adayı ile kurulan işbirliği odaklı bu diyalogun, devlet ve özel okul İngilizce öğretmenlerine etkin bir hizmet içi eğitim programı olarak sunulmasının yararlı olabileceği kanıtlanmıştır. The relationship between collaboration and professional development: Possible effects of EFL student teacher/supervising teacher dialogue on the beliefs and instructional practices of the EFL supervising teachers by Derin Atay This study investigates whether a collaborative dialogue in addition to knowledge-transmission training between EFL student teachers and supervising teachers would contribute to the professional development of EFL teachers as opposed to only knowledge-transmission training. To answer this major research question the following subquestions were dealt with: 1... What, is the nature of the collaborative dialogue between the supervising teachers and the student teachers? 2. Will there be a difference between the. instructional practices of the teachers who took only a knowledge-transmission type of training and those who were additionally engagedJn a collaborative dialogue based on an assistance-support form of sustained interaction with student teachers? 3. Will there be a difference between the public and private school teachers in terms of benefits in teachers' instructional practices and the nature of teacher and student talk after they have engaged in a collaborative dialogue in addition to a knowledge-transmission type of training, if so how? MKDMAKTASTONvu 4. What are the supervising teachers' and student teachers' attitudes toward participation in a collaborative dialogue as opposed to a knowledge- transmission type of training? Forty English language teachers (twenty from private and twenty from public schools) and twenty student teachers from the Department of Foreign Language Teaching of Marmara University formed the target population of the study. Twenty of the English teachers were assigned to the experimental and the other twenty to the control group. Control group teachers were given a knowledge-transmission type of training about classroom skills, whereas experimental group teachers were additionally engaged in a collaborative dialogue based on an assistance-support form of sustained interaction with student teachers (combined treatment). Quantitative data results obtained from classroom observations indicated that experimental group teachers in both the private and public schools showed statistically significant improvement in most of the teaching practices in comparison to control group teachers in both settings. Moreover, the treatment changed the nature of the talk of the experimental group teachers at a significant level and this change affected student participation in class in a positive way. In relation to teacher talk, significant changes were seen in all aspects except in teachers' repetition skills. Regarding the nature of student talk, again the majority of the interactive practices showed significant change as a result of the treatment. In addition, the results also indicated that the public and private school experimental group teachers which statistically differed from eachvuı other in favor of the private school teachers in several teaching practices and in several aspects of teacher and student talk at the beginning of the study, equally benefited from the combined treatment. Qualitative data results obtained from the semi-structured interviews with supervising teachers and journals kept by student teachers indicated that the student teachers and supervising teachers followed the pre-. conference, observation and postconference cycle based on feedback and reflection. Moreover, they all agreed on the mutual benefits of the process to the professional development of the participants. Hence, the results of the study indicated that supervising teacher/student teacher dialogue based on support and assistance can be utilized as an effective INSET program in both private and public schools.
Collections