Magic realism as a subversive strategy in contemporary third world novel
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada büyülü gerçekçiliğin özellikle üçüncü dünya ülkelerindeki yazarların başkaldırılarını dile getirmek için kullandıkları bir yazın türü olduğu öne sürülmüş ve bu amaçla farklı kültürlerden farklı toplulukları anlatmış olan yazarlar seçilmiştir. Gabriel Garcia Marquez ve Salman Rushdie, romanları Yüz Yıllık Yalnızlık ve Geceyarısı Çocukları' nda dünyanın farklı iki köşesindeki iki eski koloni olan ülkelerinin, yani sırasıyla Columbia ve Hindistan'ın tarihleri hakkında yazmışlardır. Toni Morrison ise Sevilen adlı romanında Afrika kökenli Amerikalıların kölelik geçmişini ve köleliğin bireyler üzerindeki travmatik etkisini ele almıştır. Diğer yandan, Latife Tekin de Berji Kristin Çöp Masalları'nda, bir metropolün çöp tepelerinin üzerine kurulmuş gecekondu mahallerinde hayatta kalma mücadelesi veren yoksul halkın hikayesini aktarmıştır. Büyülü gerçekçiliğin realizm, fantastik ve postmodern anlatı türlerinin kesişiminde var olan bir yazın türü olmasından dolayı, ele alman romanlarda kullanılan anlatı stratejileri sırasıyla sözü edilen bu yazın türlerinde kullanılan startejiler ile karşılaştırılmış ve aralarındaki farklılıklar gibi benzerlikler de yazarların belli aykırı bakış açıları ile ilişkilendirilmiştir. Büyülü gerçekçiliğe özgü anlatı stratejileri incelenirken aslında bu anlatıların terimin çağrıştırdığı gibi okuru bütün dertlerini unutabilecekleri fantastik ülkelere taşıyan hikayeler olmadığı, aksine kenarda bırakılmış toplulukların yazarları tarafından duyulur kılınan sesleri olduğu vurgulanmıştır. In this study magic realism is considered to be a mode of writing adoptedby writers especially from Third World countries to serve their subversiveintentions. To illustrate this point, writers from different culturalbackgrounds and narrating different kinds of communities are chosen:Gabriel Garcia Marquez and Salman Rushdie write about the historytwo ex-colonies from different sides of the world, Columbia and India intheir novels One Hundred Years of Solitude and Midnight's Childrenrespectively; Toni Morrison is an Afro-American narrating the history ofslavery and its traumatic impact on the individuals in her Beloved, andLatife Tekin tells the story of the squatter land people who are trying tosurvive at the outskirts of the metropolis in Berji Kristin: Tales from theGarbage Hills. Because magic realism exists in the intersection of threeneighbouring modes of writing, namely, realist, fantastic andpostmodem, throughout the study it is compared and contrasted to thesegenres respectively and the similarities as well as the distinctions it hasfrom each of them are associated with the particular subversiveperspectives of the writers. Through the study of the narrative strategiesmagic realist writers use, it is shown that magic realist narratives arenot about magical stories that carry the readers to fantastical realmswhere they forget the troubles of the world and get lost in a paradise-likeatmosphere as the term seems to imply. They are, however, the disguisedvoices of peripherialized communities rendered audible through the textsof their own writers.
Collections