Show simple item record

dc.contributor.advisorTekinay, Aslı
dc.contributor.authorHacaloğlu, Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-21T13:29:29Z
dc.date.available2020-12-21T13:29:29Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/325179
dc.description.abstractBu çalışma kadın yazarlar tarafından yazılmış olan üç postkoloniyel metinde, Antigualı Jamaica Kincaid'in Lucy'si, Ganalı Ama Ata Aidoo'nun Our Sister Killjoy'u ve Pakistanlı Sara Suleri'nin Meatless Days'indeki kimlik oluşturulması sürecinde etkili olan tarihsel, sosyo-kültürel ve psikolojik dinamikleri sunmayı amaçlamaktadır. Bu noktadan hareketle çalışma, postkoloniyel kuramda örneklerini gördüğümüz çeşitli eleştirel metinlerde karşılaşılan kimlik formasyonu kavramındaki benzerlikler ve farklılıklar ve bunların edebi metinlerdeki etki ve yansımaları üzerinde yoğunlaşmaktadır. Edebi ve teorik metinlerde karşılaşılan postkoloniyel kimliğin nasıl temsil edildiğinin daha iyi anlaşılması için, eserlerinde postkoloniyel kimlik alanındaki temel kavramlara yer veren Frantz Fanon, Homi Bhabha ve Gayatri Chakravorty Spivak'ın çalışmaları ele alınmıştır. Bu edebi ve teorik metinler arasındaki diyalektik ilişkiyi ve postkoloniyel dünyada giderek önem kazanan kimlik politikası tartışmalarında önemli bir yeri olan tanınma ihtiyacını göz önünde bulunduran bu çalışma, postkoloniyel metinlerde özne olma durumu ve öznelliklerin nasıl kurulduklarını göstermeyi ve, soruna verdikleri cevap farklı da olsa, günümüz postkoloniyel anlatılarında kimlik meselesinin çok büyük önem taşıdığının bir kez daha altını çizmeyi amaçlamaktadır.
dc.description.abstractThis study aims at presenting various historical, socio-cultural and psychologicaldynamics involved in identity formation in three postcolonial texts by womenwriters, namely Lucy by the Antiguan Jamaica Kincaid, Our Sister Killjoy by theGhanaian Arna Ata Aidoo and Meatless Days by the Pakistani Sara Suleri .. In suchan attempt, it focuses on the similarities and disparities in the conception ofpostcolonial identity in various critical texts of postcolonial theory and theirinfluence and reflection on those literary texts. Frantz Fanon, Homi Bhabha andGayatri Chakravorty Spivak are the critics whose critical works with their keyconcepts in the field of postcolonial identity are brought up for a betterunderstanding of the representation of postcolonial identity in the theoretical as wellas literary texts. Considering the dialectical relationship between those literary andtheoretical texts and the need for recognition, which is a focal problem in the debateson identity politics in the postcolonial world, this study tries to show howsubjecthood and subjectivities are constructed in postcolonial texts and tries toreassess that, albeit the differences in the answers the authors give to the problem,the issue of identity is of utmost importance in contemporary postcolonial narratives.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBatı Dilleri ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectWestern Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe representation of postcolonical identity in Meatless Days, Lucy and Our Sister Killjoy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid10052989
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid368629
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess