The Self-with-sibling representation and the oedipal themes in the sibling relationship
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Kardeşimleyken Ben` Temsilleri ve Kardeş İlişkilerindeki Oedipal Temalar Alev Çavdar Bu çalışmanın ilk amacı kardeşle birlikte olma deneyimiyle ilgili `ben` temsillerini ve bu temsillerin kardeş ilişkisinin kıskançlık, hayranlık, olumluluk gibi bazı özellikleriyle olan ilişkisini araştırmaktı. Bu çalışmanın ikinci amacı kardeş ilişkilerinde Ödipal işaretler aramaktı. Örneklem, yaş farkı 1 ile S arasında değişen sadece 1 kardeşi olan 142 Boğaziçi Üniversitesi öğrencisiydi. `Kardeşimleyken Ben` temsillerini elde etmek için Hiyerarşik Sınıflar Analizi (HICLAS) kullanıldı. Kardeş İlişkileri Skalası (SRS) bu çalışma için hazırlandı ve deneklerin kardeşleriyle olan ilişkilerinin değişik boyutlarıyla ilgili bilgi toplamak için kullanıldı. `Kardeşimleyken Ben` temsillerinin analizi, kardeşle birlikte olma deneyiminin sadece kardeşe özel olmadığı ama pozitif olduğu, ve bir arkadaşla ya da anneyle vakit geçirmek deneyimiyle ve kendini olmak istediği gibi ya da genelde olduğu gibi hissetmekle birçok ortak özelliği olduğunu gösterdi. Bu çalışma kardeş ilişkilerinde klasik Ödipal Kompleksin izlerini bulamadı. Bulgular, Türk üniversite öğrencilerinin `Kadeşimleyken Ben` temsillerinin Türk aile yapışım ve bu yapı içinde gelişen `ben` algısını yansıttığına işaret etti. Son olarak, bulgular kardeş ilişkilerine sosyal ve gelişimsel bakış açışım desteklerken, açıklama olarak Ödipal Kompleksi desteklemedi. The Self-With-Sibling Representation And The Oedipal Themes In The Sibling Relationship by Alev Çavdar The first aim of this study was to explore self-representations associated with the experience of being with the sibling and the association of these representations with several aspects of the sibling relationship, such as jealousy, admiration, positiveness, etc. The second aim of the study was to search for Oedipal connotations in the sibling relationship. The sample consisted of 142 Boğaziçi University students, who had only one sibling with an age difference between 1 and 5. Hierarchical Classes Analysis (HICLAS) was used to gather the self-with-sibling representations, and the Sibling Relationship Scale (SRS) was designed for the purposes of this study and used to elicit data on different aspects of subjects' relationships with then- siblings. The analysis of self-with-sibling representations revealed that the experience of being with a sibling is not unique but positive and shares many common features with the experience of being with a friend or being with the mother, in the ideal and/or usual state of self. This study failed to find any sign of the classical Oedipus Complex in the sibling relationship. These findings pointed out that the self-with-sibling representations of Turkish university students reflected the Turkish family structure and the self, which has developed in such structure. Lastly, the findings supported social and developmental perspectives on sibling relationship, whereas failed to support the classical Oedipus Complex as an explanation.
Collections