The Group serving bias of Turkish football fans in the case of victory and defeat
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KISA ÖZET Türk Futbol Fanatiklerinin Yenilgi ve Yenme durumlanndaki Gruba Hizmet Eden Yanlılıkları Gülsün Seda Ercoşkun Gruba hizmet eden yanlılık (group-serving bias), bireylerin grup başarılarını daha önemli görmelerini ve kendi gruplarına dış gruplara oranla daha fazla olumlu bakmaları, iyi görmeleridir. Grup içi başarılar daha çok grubun özelliklerine atfedilirken, grup içi başarısızlıklar daha çok dışsal sebeplere atfedilmektedir. Spor seyircileri gruba hizmet eden yanlılık çalışmaları için zengin bir kaynak oluşturmaktadır. Spor fanatiklerinin spor olaylarına dair gözlemleri çoğunlukla kendi takımlarının leyhine olacak şekildedir. Bu çalışmanın amacı futbol fanatiklerinin yenilgi ve yenme durumlanndaki gruba hizmet eden yanlılıklarını araştırmaktır. Yüz seksen yedi (48 kadın ve 139 erkek) katılımcı dört temel bölümden - demografik bilgi formu, yenme ve yenilgi durumlarında atıf ölçekleri, çalışmanın amacım gizli tutabilmek amacıyla bir ara test, ve seyircilerin takımlarıyla olan özdeşleşme ölçeği - oluşan bir oyun sonrası soru formunu doldurmuşlardır. Çalışma takımıyla yüksek derecede özdeşleşen taraftarlarla düşük derecede özdeşleşen taraftarlar arasında gruba hizmet eden yanlılık açısından bir fark bulunmamıştır. Takımlarıyla yüksek ve düşük derecelerde özdeşleşen taraftlarlann başarı ve yenilgiyi içsel ve dışsal sebeplere atfetmeleri öngörülen şekillerde gözlenmemiştir. Yenme durumunda tarftarlar sonucu daha çok içsel nedenlere atfetmişlerdir. Yenilgi durumunda da sonucu daha çok içsel nedenlere atfederek benliği koruyan yanlılıktan (self- protecting bias) kaçma eğilimi göstermişlerdir. Bu çalışma, takımıyla yüksek derecede özdeşleşen taraftarların daha çok `biz` ifadesi kullandığım da göstermiştir. ABSTRACT The Group Serving Bias of Turkish Football Fans in the Case of Victory and Defeat by Gülsün Seda Ercoşkun Group serving bias refers to the tendency of individuals to see the success of their in-group better and to give more credit to the in-group than the out-group. In- group success is more likely to be attributed to the qualities of the ingroup; on the other hand, in-group failure is more likely to be attributed to external causes. Sport spectators constitute a fruitful research area for studying the group-serving bias. Sport fans' perceptions of a sportive event usually tend to be biased in a way that supports their own team. The present study aimed to examine the group serving bias of football fans in the case of defeat and victory. One hundred eighty seven university students (48 females and 139 males) filled out a post-game questionnaire including four sections; demographic information, attribution measures for defeat and victory, a filler task to prevent the disclosure of aim of the study, and a scale concerning the identification of the spectator with his/her team. The study failed to find a significant difference between the high and the low identified fans in terms of group serving bias. The expected results for the high and the low identified fans in attributing success and defeat to internal or external causes, respectively, were not observed. In the case of victory, fans were found to attribute the outcome more to the internal causes. In the case of defeat, fans were also found to attribute the outcome more to the internal causes, marking a tendency to take responsibility and avoid self- protective bias. The study showed that high-identified fans used `we` pronoun more frequently than low identified fans.
Collections