Memory and metamemory in the repressors
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Tehdit edici bir fikri, algıyı ya da anıyı farkmdahğın/bilincin dışında tutmak bastırma mekanizması teorisinde önemli bir noktadır. Bir çok araştırma bastırma mekanizmasını kullanan kişilerin, özellikle ego açısından tehdit edici nitelikteki gerçek yaşam deneyimlerini hatırlamakta zorlandıklarını ortaya konmuştur. Bastırma mekanizmasını kullanan kişiler az ya da çok/endişeli heyacanlı kişiler gibi diğer kontrol gruplarıyla kıyaslandığında açık uçlu ve çoktan seçmeli testlerde tehdit edici bilgiyi hatırlamada büyük farlıklıklar göstermiştir. Ancak şu ana kadar bastırma mekanizmasını kullanan kişilerin üst-beüek süreçlerine ilişkin bir çalışma yapılmamıştır. Bu çalışma bu konuya değinmektedir. Weinberger Uyum Envanteri'deki puanlamaya göre 79 kişi bastırma mekanizmasını kullanan ve reaktif olan kişiler olmak üzere kategorilenmiştir. Katılımcılara her bir nötr kelimenin 10 suçluluk, 10 agresyon, 10 cinsel ve 10 nötr tema içeren fiillerle eşleştirildiği 44 kelime çifti gösterilmiştir. Hatırlama aşamasında katılımcılara çalıştıkları kelime çiftlerinin ilk kelimesi verilip ikincisini hatırlamaları, hatırlayamadıkları kelimeleri için ise bir üst-bellek değerlendirmesi (Bilme Hissi) yapmaları istenmiştir. En son aşamada tüm kelime çiftleri için çoktan seçmeli bir tanıma testi verilmiştir. Reakiflerle karşılaştırıldığında bastırma mekanizması kullanan kişilerin tehdit edici kelimeleri daha az hatırlayıp tanıdıklarına ilişkin bir bulgu bulunamamıştır. Farklı duygu teması içeren kelimeler de hatırlanma ve tanınma oranlarında önemli bir farlıklık göstermemiştir. Bastırma mekanizması kullanan kişilerin meta-hafizalan reaktif kişilerden farklılık göstermemiştir. Bastırma mekanizması kullanan kişilerle reaktif kişilerin hafıza ve meta-hafiza konusundaki farldılıklarmı yansıtacak daha çok deneysel çalışmaya ihtiyaç vardır. iv ABSTRACT Keeping a threatening idea, perception or a memory out of awareness is a crucial element in the theory of repression. Several studies have shown impaired memory for threatening memories of real-life episodes in so-called repressors. Repressors in comparison with other control group such low-anxious and high anxious individuals, displayed marked difference for recall and recognition of threatening information. Thus far, no research for metacognitive skills in repressors compared with reactives has been conducted. The present study addressed this issue. Seventy-nine participants were categorized as repressive and reactive groups according to their short form of Weinberger Adjustment Inventory (WAI-SF) scores. The participants were presenteda list 44-word pairs in which neutral cue words were combined with guilt, sexual, aggression and neutral content verbs. Then a distracter phase was followed by recall and recognition tests assessing their memory and metamemory performance through FOK and COA ratings. No evidence was found for poorer recall or recognition of threatening words in repressors compared with reactives. The recall and recognition of different emotional valance verbs did not yield to a significant difference either. The metamemory skills in repressors was not significantly different from reactives. Thus more experimental evidence is needed for memory and metamemory differences in repressors compared with reactives. m
Collections