Validity, reliability and preliminary norm study of the Wide Range Assesment of Memory and Learning (WRAML)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Wide Range Assessment of Memory and Learning ( WRAML ) Testinin Geçerlilik, Güvenilirlik ve Norm Çalışması Aslı Burçak Taşören Bu çalışmanın amacı Wide Range Assessment of Memory and Learning (WRAML ) testinin görsel alt ölçeklerinin, bir Türk ömeklem üzerinde geçerlilik, güvenilirlik ve ön norm çalışmasını yürütmektir. Bu test beş farklı okulda, düşük, orta ve yüksek sosyo ekonomik seviyeden gelen, yaşları altı ile sekiz yaş, onbir ay, otuz gün arasında değişen 216 kişiye uygulanmıştır. Sonuçlar, bu testin alt görsel testlerin birbirleriyle ilişkisi konusunda geçerli olduğunu göstermiştir. Devamlılık katsayısı test-tekrar test güvenilirliği yöntemi ile ölçüldüğünde, resim hafızası, desen hafızası ve pencere parmak alttestlerinin güvenilir olduğu, görsel öğrenmeyi ölçen dördüncü alttestin ise güvenilir olmadığı görülmüştür. Testin iç tutarlılık katsayısı alanında güvenilir olduğu ayrıca görülmüştür. Yaş büyüdükçe alt test puanlarının yükselip yükselmediği araştırıldığında genel bir yükselişin söz konusu olduğu görülmüştür. Desen hafızası ve pencere parmak alttestlerinin puanlarında yaşla beraber genel bir yükseliş görülmesine rağmen, resim hafızası ve görsel öğrenme alttestlerinde tutarlı yükselişler görülmemiştir. Sosyo ekonomik seviyeye gore alt test puanlarındaki farklılıklara bakıldığında, her durumda düşük sosyo ekonomik grubun en düşük puanı aldığı görülmüştür. İki alt testte orta sosyo ekonomik grubun en yüksek puanı aldığı görülürken, diğer iki alttestte ise yüksek sosyo ekonomik grubun en yüksek puanı aldığı görülmüştür. Bu test için ayrıca madde güçlük derecesi ve ortalama, standart sapma, yaşlara gore yüzdelik puan gibi norm değerleri de verilmektedir. ABSTRACT Validity, Reliability and Preliminary Norm Study of the Visual Subetsts of Wide Range Assessment of Memory and Learning ( WRAML ) by Aslı Burçak Taşören This study investigated the validity, relability.and tried to establish preliminary norm values of the Wide Range Assessment of Memory and Learning ( WRAML ) tests with a Turkish sample. The test was given to 216 subjects with an age range of six to eight years eleven months and thirty days, from five distinct schools representing low, middle, and high SES. Results showed that the test is valid in terms of visual subtest interrelationships, is reliable in terms of temporal stability for the Picture Memory, Design Memory, and Finger Windows subtests, but not for the Visual Learning subtest, and is reliable in terms of internal consistency. It was also examined whether mean subtest scores increased with growing age. Although an increasing trend of mean subtest scores with increasing age was found, a somewhat inconsistent pattern was found for the Picture Memory and Visual Learning subtests, and a more consistent pattern was found for the Design Memory and Finger Windows subtests. When SES differences in mean subtest scores was searched for, it was seen that at all instances the low SES group obtained the lowest results, while in two instances the middle SES group was ahead and in the other two instances the high SES group was ahead. Item difficulty levels and norm values such as mean, standard deviation, percentile, and percentile rank are also provided. IV
Collections