Effectiveness of a training group for mothers of children with attention deficit hyperactivity disorder
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Dikkat Dağınıklığı ve Aşın Hareketlilik Bozukluğu olan Çocukların Anneleri için Bir Eğitim Programının Etkinliği Sonnur Öztürk Bu çalışma dikkat dağınıklığı ve aşın hareketlilik bozukluğuna sahip çocukların anneleri için düzenlenmiş bir eğitim programının uygulanması ve değerlendirilmesini kapsamaktadır. Eğitim, annelerin davranış yönetimi bilgilerini artırmaya ve çocuklarım yetiştirme sırasındaki günlük gerginliklerle ile başa çıkma kapasitelerini artırmayı amaçlamaktadır. Araştırma evreni çocuklan dikkat dağınıklığı ve aşın hareketlilik bozukluğu tanısı almış ve psikiyatrik tedavi gören annelerdir. Kırk bir anneden oluşan bir örneklem iki deney ve bir kontrol grubuna katılmışlardır. Araştırmada öntest, sontest yan-deney ve bekleme listesi kontrol grup deseni kullamlmıştur. Anne eğitimi programı Cunningham'ın anne-baba eğitimi programının çevrilmiş ve uyarlanmış halidir. Program, iki saat boyunca haftada bir kez yapılan oturumlarla on iki hafta sürmüştür. Eğitimin etkisini sınamak amacıyla anne, baba ve çocuklar bir dizi ölçümü tamamlamışlardır. Sonuçlar baba ve çocukların değerlendirilmelerinde eğitimle ilişkili bir genel değişim göstermemiştir. Ancak, eğitimin annelere göre etkili olduğuna ilişkin veriler vardır. Kontrol grubundaki annelerle kıyaslandığında eğitim grubundaki anneler çocuk yönetimiyle ilgili daha fazla bilgi edinmiş ve çocuklarının içselleştirme ve toplam soranlarının azaldığına inanmışlardır. Eğitim grubundaki annelerin gözlemlerine göre çocuklannm tanısal belirtilerinde küçük bir azalma eğilimi vardır. (186 sözcük) VI ABSTRACT Effectiveness of a Training Group for Mothers of Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder by Sonnur Öztürk This study involved implementation and assessment of a mothers training program for a group of mothers of children with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). Training aimed to improve mothers' knowledge of behavior management techniques and their capacity to handle daily stresses in raising their children. The population was mothers whose children were diagnosed with ADHD and receiving psychiatric treatment on an out-patient basis. A sample of 41 mothers participated in two experimental and one waiting list control groups. Pretest posttest quasi- experimental and waiting list control groups design was used in the study. The training program was translated and adapted from Cunningham's Community Parent Education Program (COPE). The program continued on a once a week basis for twelve weeks, each session lasting for two hours. Mothers, fathers, and children completed a series of measures to test the effectiveness of the training. Results indicated that no training related overall change on measures in which fathers and children were informant. However, there was evidence for effectiveness of training as far as mothers were concerned. Compared to mothers in the control group, mothers in the training groups obtained more knowledge on child management, and believed that their children's internalizing and total problems decreased. There was a minor tendency for a decrease in children's diagnostic symptoms as observed by mothers. (233 words)
Collections