The impact of coping strategies, test anxiety and expectancies on the University Entrance Trial exam scores
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KISA ÖZET Baş Etme Stratejileri, Sınav kaygısı ve Beklentilerin Öğrenci Seçme (ÖSS) Deneme Sınavı Başarısı Üzerindeki Etkisi Bu çalışmanın amacı, Öğrenci Seçme Sınavı'na giren öğrencilerin, sınav kaygısı sınav kaygısıyla baş etme yöntemleri, beklentileri, ÖSS 'ye verdikleri önem ve deneme smavı performansları arasındaki ilişkiyi araştırmaktı. Ömeklem, İstanbul'da 5 dershaneye devam eden ve ÖSS'ye hazırlanan 227 öğrenciydi. Öğrencilerin ÖSS sürecinde kullandıkları baş etme mekanizmaları Lazarus ve Folkman's `Baş Etme Yolları` ölçeği ile ölçüldü. Sonuçlar, sürekli kaygı ve test kaygısının deneme sınavı puanlan ile bir ilişkisi olmadığını gösterdi. Ancak, problem- odaklı baş etme, sosyal destek arayışı, olaya dair olumlu vurgu yapma ve duygusal ifade gibi olumlu ve etkin olarak değerlendirilebilecek baş etme yöntemlerini kullanan öğrencilerin, deneme sınavında daha yüksek başarı gösterdikleri bulundu. Ayrıca, performans beklentisi ve sınava verilen önemin, kaygı, baş etme stratejileri ve academik performans ile ilişkileri olan değişkenler olduğu saptandı. Sonuçlar, öğrencilerin ÖSS sürecinde kullandıkları baş etme yöntemlerinin, kişilik özelliklerinden ve olaya özgü geliştirilen tutum ve davranışlardan etkilendiğine işaret etmekteydi. vı ABSTRACT The Impact of Coping Strategies, Test Anxiety and Expectancies on the University Entrance Trial Exam Scores by Pınar Önen This study explored the relationship between test anxiety, trait anxiety, coping strategies and the University Entrance Exam (UEE) related variables (perceived importance of the UEE, achievement expectation of self, perceived achievement expectation of mother, father and teacher, trial exam performance). The sample consisted of 227 students who were preparing for the University Entrance Examination. Lazarus and Folkman's Ways of Coping Scale was used to assess students' coping strategies in dealing with the UEE stress. Results indicated that trait anxiety and test anxiety had no relationship with trial exam score. On the other hand, students who used adaptive coping strategies; i.e. problem-focused coping, support seeking, positive reappraisal and emotional expression coping strategies had higher trial exam scores. Furthermore, achievement expectancy and importance of UEE were both correlated with anxiety, coping strategies and academic performance of the students. Findings pointed out that, coping strategies used by the students were found to be both affected by dispositional characteristics and situation specific responses of the students.
Collections