Construct validation of the reading subskills of the Boğaziçi University English Proficiency Test
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Boğaziçi Universtitesi İngilizce Dil Yeterliliği Sınavı 'nın (BUEPT) yapı geçerliliğine kanıt sunmaktır. Sınavın yapı geçerliliği Messick'in (1989a) geçerlilik teorisine koşut olarak içerik, esas, yapı, genellenebilirlik ve sınav dışı ölçütlere kanıt sunularak incelenmiştir. Öncelikle, sınavın içerik uygunluğunu ve kapsamlılığını sağlayacak, teorik geçerliliği ve uygulanabilirliği olan bir okuma modeli (Urquhart ve Weir, 1998) seçilmiş ve sınav tanımlamaları bu modele dayanarak geliştirilmiştir. Sınavlara deneme uygulamaları yapılmıştır. Klasik test teorisi kullanılarak yapılan puan dağılımları incelemesi ve madde analizi sonucunda yapıyla ilgisiz test varyansı en aza indirilerek sınavların teknik kalitesi arttırılmıştır. Bachman ve diğerlerine (1995) dayalı olarak geliştirilen bir analiz cetveli yardımıyla uzman kanısı alınmış ve sınavdaki her maddenin modelde belirlendiği biçimde, okuma yapısının her boyutunun tanımladığı içeriği yansıtıp yansıtmadığı, sınavı alan bir grup öğrencinin verdiği sözel tutanaklar aracılığıyla incelenmiştir. Sınavların faktör yapısı, Ana Öğe Analizi yöntemi kullanılarak incelenmiş ve BUEPT okuma sınavı, hem içerik benzerliği hem de aralarındaki korelasyon bakımından IELTS'in okuma bölümüyle karşılaştırılmıştır. Yapılan bu incelemelerden elde edilen sonuçlar, BUEPT okuma sınavından alınacak puanlar üzerine yapılacak yorumların geçerliliğini önemli ölçüde desteklemiştir. Ayrıca, bu çalışma, Urquhart ve Weir' in (1998) okuma modelinin geçerliliği ve uygulanabilirliğine genelde destek vermiştir. vıı The purpose of this study is to present construct validity evidence for the reading module of the Boğaziçi University English Language Proficiency Test (the BUEPT). Following the suggestions of Messick's (1989a) validity framework, the study provides evidence for content, substantive, structural, generalisability and external aspects of construct validity of the BUEPT reading module. Initially, a theoretically sound and practically applicable reading framework (Urquhart and Weir, 1998) that would ensure content relevance and representativeness was chosen and test specifications were developed based on that framework. The tests were piloted and the analysis of score distributions and item performance through classical test theory helped improve the technical quality of the tests minimising the construct irrelevant test variance. Expert judgement was taken using an analysis scheme based on Bachman et al.(1995) and verbal protocols of the test takers were analysed in order to investigate whether or not each item reflects the content defined by each dimension of the reading construct as defined in the framework. The factor structures of the tests were analysed using the Principal Component Analysis and the BUEPT reading module was compared to the IELTS reading test both in terms of content congruence and the correlation between them. The findings from these investigations provided substantial support for the validity of the score interpretations based on the BUEPT reading test. The study generally supports the soundness and applicability of the Urquhart and Weir's (1998) framework. VI
Collections