Expectations for the roles of cooperating teachers and university supervisors during the practice teaching period as perceived by university supervisors, cooperating teachers and student teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, öğretmenlik uygulamasındaki üç grubun, uygulama öğretim elemanı, uygulama öğretmeni ve öğretmen adayının, uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeninin görev ve sorumluluklarından beklentilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma, ayrıca, uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeninin rolleri açısından kurumlar arası beklenti farklıklarını da incelemeyi amaçlamaktadır. Veriler, çalışmanın amacı doğrultusunda uyarlanan sormacalar yoluyla toplanmıştır. Katılımcılar, Türkiye'deki dört üniversitenin İngilizce öğretmenliği bölümlerinde ve ilgili uygulama okullarında bulunan 17 uygulama öğretim elemanı, 116 uygulama öğretmeni ve 238 öğretmen adayından oluşmaktadır. Sonuçlar, öğretmenlik uygulamasındaki üç grubun uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeninin rolleri açısından bir fikir birliği ve anlatım yetersizliğine işaret etmektedir. Öğretmenlik uygulamasındaki üç grup, uygulama öğretim elemanının rolleriyle ilgili az sayıda konuda fikir birliği sağlamışlar ancak uygulama öğretmeninin rolü ile ilgili hiçbir konuda fikir birliğine varamamışlardır. Kurumlar arası beklenti farklılıklarına bakıldığında, farklı üniversitelerdeki uygulama öğretim elemanları arasında farklılık gözlenmezken, öğretmen adayları arasında uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeninin rolleri ile ilgili olarak vıbazı alanlarda farklılıklar ortaya çıkmıştır. Sonuçlar, Yüksek Öğrenim Kurumu'nun öğretmenlik uygulamasındaki tarafların görev ve sorumluluklarına açıklık getirmeye çalışmasına karşın, tarafların karşı tarafın ve kendi görev ve sorumlukları hakkında yeterince bilgilendirilmediğini göstermektedir. vıı This study aimed at investigating the expectations of the triad members, namely university supervisors, cooperating teachers and student teachers regarding the roles and responsibilities of the university ELT supervisors and cooperating EFL teachers in Turkey. The study also aimed to investigate whether there were institutional differences in expectations for the university supervisors' and cooperating teachers' roles. Data were collected by means of questionnaires adapted for the purposes of the study. Participants of the study were 17 university supervisors, 116 cooperating teachers and 238 student teachers who were enrolled in the ELT departments of four universities in Turkey and their cooperating schools. Findings indicated a lack of clarity and consensus among the triad members regarding the roles of the university supervisors and cooperating teachers. Triad members achieved high consensus on few of the role definitions of the university supervisors but could not reach high consensus on any role definitions of the cooperating teachers. As for the expectations among the members of different institutions were concerned, no differences were observed among the university supervisors of IVdifferent universities, whereas student teachers revealed differences in expectations for the roles of the university supervisors and cooperating teachers in certain areas. Findings imply that, despite the efforts of the Council of Higher Education to clarify the roles and responsibilities of the members of the triad, they do not seem to be well informed about their own roles and responsibilities and those of the other members of the triad.
Collections