The influence of individual values on managerial practices: Implications for the Turkish business context
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Şehir temelli sanayici ve işadamları dernekleri üyelerinin bireysel değer yönelimlerini modellemeyi ve bu yönelimlerin üyelerin işle ilgili bağlantı mekanizmalarına ve temsil ettikleri firmaların iş yapma alışkanlıklarına etkilerini sınamayı amaçlamaktadır. İş yapma alışkanlıkları ayrıca firma özellikleri ve bir ön çalışmada kavramlaştırılan mesleki tanımlarla da ilişkilendirilmiştir. Analizler için belirlenen değer yönelimleri paternalizm (pederşahilik), muhafazakarlık, basan güdüsü, bireycilik, materyalizm, karşı çıkma eğilimi, risk alma ve yenilik arayışı olarak belirlenmiştir. Bu yönelimler Likert tipi 37 soruyla ölçülmüştür. Bağlantı mekanizmaları yerel ve ulusal kurumlarla ilişkileri gösteren ondört sorunun ve yönetim fonksiyonlarının sıklığım ölçen onsekiz sorunun üç adımlık faktör analizi ile tanımlanmıştır. İş alışkanlıkları sonuç-süreç odağı, iş-çalışan odağı, profesyonellik- yerel aidiyet, kapalı-açık sistem, sıkı-gevşek kontrol, pragmatik-normatif odak olarak adlandırılan iki kutuplu altı boyutta, 26 soruyla ölçülmüştür. Değer yönelimlerinin faktör analizi dört ana eğilim göstermektedir. Karşı çıkma eğilimi ve bireycilikteki düşük, paternalizmdeki yüksek ortalama skorlar Türk kültürünün toplulukçu yapışım onaylar niteliktedir. Beklendiği üzere, paternalizm muhafazarlıkla ilişkili bulunmuştur ve bu eğilimler eğitimle birlikte azalmaktadır. Bulgular altı boyutlu iş alışkanlıkları ölçümünün bu çalışmadaki işletmelerin yapısını tanımlamaya fazla geldiğini göstermektedir. Ancak, iş yapma alışkanlıkları toplu olarak il sosyoekonomik gelişmişlik boyutundaki dağılımı önemli derecede açıklamaktadır. Görece az gelişmiş bölgelerdeki işletmeler daha kapalı sistemlere sahip olup, iş odaklı ve pragmatizm odaklı gözükmektedirler. Öte yandan, yerel iş çevresiyle ilişki sıklığı muhafazarlık ve materyalizmin göstergesidir. Abstract The study aims to develop a map of values held by members of regional businessmen's associations in Turkey and to test the relationship of values to business network dimensions and to organizational practices in enterprises represented by these members. Organizational practices are also analyzed for their possible associations with firm-level characteristics and occupational descriptors conceptualized in an earlier phase of the study. The value dimensions specified for analyses are paternalism, conservatism, achievement, individualism, materialism, confrontation, risk taking, and novelty seeking. Values are measured through a 37- item Likert-type scale. Business network dimensions are derived after a three-step factor analysis of fourteen business contacts and eighteen managerial routines. Organizational practices are measured through a 26-item scale measuring six bipolar orientations, results-process orientation, job-employee orientation, professionalism- parochialism, closed-open system, tight-loose control, and pragmatic-normative orientation. Values used in the study can be collapsed into four major dimensions. Low levels of confrontation, low individualism, and high paternalism observed among mean scores for values verify the collectivistic characteristic of the Turkish culture. As expected, paternalism is associated with conservatism and these orientations tend to decrease with education. Findings suggest that six practice dimensions are too robust to explain organizational practices in the firms sampled. Collectively, however, practices strongly predict regional differences in socioeconomic development. Firms in underdeveloped regions are characterized with closed-system, job orientation, and pragmatism. Integration with a local network, on the other hand, signifies conservatism and materialism.
Collections