A validity study of the checklist for autism in toddlers (chat) on a Turkish sample
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türk Örneklemi İle Yapılan Erken Çocukluk Dönemi Otizm Tarama Ölçeği (EÇDOTÖ) Geçerlik Çalışması by Aylin Tetik Kabil Bu çalışmanın temel amacı Erken Çocukluk Dönemi Otizm Tarama Ölçeği (EÇDOTÖ)'nin Türk çocuklarıyla uygulanmasının geçerliğini belirlemektir. Normal gelişim gösteren, Down sendromlu, otizm tanısı alma şüphesi olan ve otizm tanısı almış çocuklardan oluşan 4 grubu temsilen toplam 80 çocuk çalışmaya katılmıştır. Bu çocuklar EÇDOTÖ, Değiştirilmiş Erken Çocukluk Dönemi Otizm Tarama Ölçeği (D-EÇDOTÖ), DSM-IV Otistik Bozukluk kriterleri ve AGTE kullamlarak değerlendirilmiştir. Sonuçlara göre, EÇDOTÖ otizmli olan çocuklarla otizm li olmayan çocukları birbirinden ayırabilmiştir. Bu çalışma, 'sosyal amaçlı olarak işaret parmağım kullanarak işaret etme' maddesinin otizmli çocuklarla otistik olmayanları birbirinden ayırmak için tek basma yeterli bir kriter olmadığım göstermiştir. Bu maddenin, otizmi olmayan çocuklarda otistik belirtiler yakalanmasının da nedeni olduğu bulunmuştur. EÇDOTÖ'nün, özellikle 3 yaş altodaki bazı otizmli çocukları yakalayamadığı bu çalışmanın bir diğer önemli bulgusudur. EÇDOTÖ'den elde edilen sonuçlar D-EÇDOTÖ 'den elde edilenlerle karşılaştırılmıştır. Otizmi olan çocukları fark edemeden gözden kaçırma oranının EÇDOTÖ kullanıldığında daha yüksek olduğu bulunmuştur. Diğer taraftan, otizimi olmayan çocukları otistik olarak gruplama oranının da D-EÇDOTÖ kullamldığmda daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlar, bu iki tarama ölçeğinin bir arada kullanılmasının, profesyonellere ebeveyn görüşleriyle klinik gözlemleri bir arada kullanma imkanı sağlayacağı gibi otizmi taramada 'duyarlılığı' daha yüksek sonuçlar elde etmek için faydalı olabileceğini düşündürmüştür. vı A Validity Study of Checklist For Autism In Toddlers (CHAT) on a Turkish Sample by Aylin Tetik Kabil The major purpose of this study was to establish the validity of the Checklist for Autism in Toddlers (CHAT) on a sample of Turkish children. Eighty children representing four different groups, namely; normal development, Down syndrome, children with suspicion of autism, and children with the diagnosis of autism, were evaluated by the CHAT, the M- CHAT, the DSM-IV Autistic Disorder criteria and the AGTE. One major finding of the study was that the CHAT discriminated children with autistic signs from those with no autistic signs. This study also indicated that the protodeclarative pointing item appeared as lacking sufficiency as a criterion by itself to discriminate children with autism from nonautistic children. This item was also responsible for detecting autistic signs in children without autism. Another major finding of the study was to indicate that the CHAT could fail to detect autistic signs especially in children younger than three years of age. The CHAT was compared with the M-CHAT. It was observed that the rate of missing children with autism was higher when the CHAT was used as a screening device. The M-CHAT, on the other hand, had a higher rate of classifying nonautistic children as autistic. These findings suggest that the use of the two tests together enables professionals to combine parental reports with clinical observations, and this combination results in achieving higher sensitivity to detect autism.
Collections