Sporcuların liderlik özellikleri ile duygusal zeka düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın temel amacı, sporcuların liderlik özellikleri ve duygusal zeka düzeylerinin incelenmesidir. Ayrıca sporcuların bazı demografik özelliklerine göre duygusal zeka ve liderlik yönelimlerinde anlamlı farklılıkların olup olmadığının tespit edilmesidir. Bu bağlamda araştırma amacına yönelik olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Liderlik yönelimlerinin tespit edilebilmesi için Bolman ve Deal (1990) tarafından geliştirilmiş Türk kültürüne uyarlaması Dereli (2003) tarafından yapılmış olan Liderlik Yönelimleri Ölçeği kullanılmıştır. Duygusal zeka düzeylerinin belirlenmesi için ise Shutte ve diğ. (1998) tarafından geliştirilmiş Lane ve diğ (2009) tarafından revize edilmiş ve Adiloğulları ve Görgülü (2015) tarafından Türk kültürüne uyarlanmış Duygusal Zeka Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmaya örneklem grubu gönüllü olarak katılım göstermiş 278 erkek 209 kadın toplam 487 sporcudan oluşmaktadır. Araştırma bulguları incelendiğinde, cinsiyet, anne eğitim düzeyi ve aile gelir düzeyine göre liderlik yönelimi ve duygusal zeka düzeylerinde anlamlı farklılıklar tespit edilmemiştir. Sporcuların eğitim düzeyi, branşı, baba eğitim düzeyi, gelir düzeyi ve spor yılı değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Ayrıca liderlik yönelimleri alt boyutları ve duygusal zeka düzeyleri arasında anlamlı ilişkiler olduğu saptanmıştır. The main purpose of the research is to examine the leadership characteristics and emotional intelligence levels of athletes. In addition, it is determined to determine whether there are significant differences in emotional intelligence and leadership orientations according to some demographic characteristics of athletes. To examine the personal information form. It is for the Leadership Orientations Scale, which was adapted to Turkish culture by Bolman and Deal (1990) by Dereli (2003). Since they have emotional intelligence levels, Shutte et al. For the Emotional Intelligence Scale, revised by Lane et al. (2009) and adapted to Turkish culture by Adiloğulları and Görgülü (2015). 278 men and 209 women participated from a total of 487 athletes. When the findings of the research were examined, no significant differences were found in leadership orientation and affective intelligence levels according to gender, mother education level and family income level. Significant differences were determined in terms of changes in the education level, branch, father education level, income level and sports year of the athletes. In addition, it was determined that there was a significant relationship between leadership orientations sub-meaningful and emotional intelligence levels.
Collections