Influence of information and communication technologies (ICT) on leader-follower relations, leader behavior and follower`s positive work attitudes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tez ÖzetiDilek Yılmaz Börekçi, ?Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Lider-Takipçisi İlişkileri,Lider Davranışı ve Takipçisinin Pozitif İş Tutumlarına Etkisi?Bu çalışma; lider ve takipçisinin teknolojik ve kültürel eğilimleri, demografiközellikleri ile çalışma ortamının özelliklerinin lider ve takipçisinin Bilgi veİletişim Teknolojileri kullanımı üzerinden lider-takipçisi ilişkileri ve liderdavranışına etkilerini, ve lider ve takipçisinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerikullanımının lider-takipçisi ilişkileri ve lider davranışı üzerinden takipçisininpozitif iş tutumlarına etkisini göstermeyi amaçlayan bir model sunmaktadır.Model ilaç sektöründen satış temsilcilerinin katılımlarıyla test edilmiştir.Çalışmada takipçi algılarına dayalı olarak ara değişkenli regresyonlaryürütülmüştür. Sonuçlar modeli oluşturan hipotetik ilişkileri desteklemektedir.Çalışma sonuçları lider ve takipçisinin Bilgi ve İletişim Teknolojileri kullanımıüzerinden lider ve takipçisinin teknolojik ve kültürel eğilimleri, demografiközellikleri ve çalışma ortamının özelliklerinin lider-takipçisi ilişkileri ve liderdavranışını etkilediğini ve bu kullanımın takipçinin pozitif iş tutumlarını lider-takipçisi ilişkileri ve lider davranışı üzerinden etkilediğini göstermektedir. Thesis AbstractDilek Yılmaz Börekçi, ?Influence of Information and CommunicationTechnologies (ICT) on Leader-Follower Relations, Leader Behavior andFollower?s Positive Work Attitudes?This study presents a model aimed to show influence of situational andorientational factors on leader-follower relations and leader behavior throughthe mediation of ICT usage by leader and follower, and influence of ICTusage by leader and follower on follower?s positive work attitudes through themediation of leader-follower relations and leader behavior. The model wastested by utilizing sales representatives from the pharmaceutical sector inTurkey. Mediated multiple regressions based on follower perceptions wereimplemented. The results supported the hypothesized relations building themodel. Study findings indicate that ICT usage by leader and followermediates situational and orientational factors? influence on leader-followerrelations and leader behavior, and its influence on follower?s positive workattitude is mediated by leader-follower relations and leader behavior.
Collections