Perceptions of Turkish exchange students of the European Union`s Erasmus program
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu niteliksel vaka çalışması, Erasmus programına katılan Türk öğrencilerin programdahilindeki yaşantılarını ve programla ilgili algılarını incelemektedir. Bu inceleme,temel olarak, Erasmus programının öğrencilerin bekletilerini ne derece karşıladığını,bireysel boyutta amaçlarına ulaşıp ulaşmadığını ve bu Avrupa deneyimlerineticesinde programa katılan öğrencilerin Avrupa ile ilgili tavır ve düşüncelerinin nederece değiştiğini içermektedir. Bu çalışma, (1) Erasmus programına katılmış ve geridönmüş Türk öğrencilerin programın kendisiyle ilgili algıları nelerdir? ve (2)Erasmus programına katılmış ve geri dönmüş Türk öğrencilerin programınAvrupalılık boyutuyla ilgili algıları nelerdir? araştırma sorularını cevaplamayıamaçlamıştır.Çalışma dahilinde, veri toplamak amacıyla, Erasmus programına katılan 10öğrenciyle türkçe olarak görüşmeler yapılmıştır. Katılımcıların her biriyle bir defagörüşülmüş ve bu görüşmeler kaydedilmiştir. Kaydedilen verilerin daha sonratranskripsiyonları çıkarılarak içerik analizi yapılmıştır.Araştırma sonuçları, bütün katılımcıların Erasmus programı dahilinde evsahibi ülkedeki yaşantılarından son derece memnun olduklarını göstermiştir.Buluntulara göre, Erasmus programı sağladığı uluslararası ortam ve burs olanaklarıaçısından önemli bir fırsat olarak görülmektedir. Erasmus programı, temelinde,Avrupa içerisinde öğrencilerin haraketliliğini ve akademik çalışmaların tanınmasınıöngören bir öğrenci değişim programı olmasına rağmen, çalışmaya katılan TürkErasmus öğrencilerinin program dahilindeki deneyimlerine akademik bir önematfetmedikleri görülmüştür. Bu öğrenciler için programın sosyo-kültürel boyutlarıdaha öne çıkmaktadır. Bu öğrenciler, program dahilindeki deneyimlerinin kendinegüvenlerini arttırması, kültürler arası bir perspektif kazandırması ve ufuklarınıgeliştirmesi açısından faydalı olduğunu vurgulamışlardır. Yurt dışında geçirdikleri buzaman dilimi, katılımcıların ev sahibi ülkeyle ilgili bilgi düzeylerini ve bu ülkeyekarşı tavırlarını büyük ölçüde değiştirmiştir öyle ki katılımcıların bazıları bu ülkeyekarşı bir yakınlık ve bağlılık hissi geliştirdiklerini belirtmişlerdir.Bu değişim programına katılımları neticesinde, öğrenciler Avrupa ile ilgilidaha önceki görüşlerinin daha güçlediğini belirtmişlerdir. Buna göre, öğrencilerinAvrupa ile ilgili izlenimlerinden iki ana başlık öne çıkmaktadır: birincisi hayatın heralanına yansıyan hakim bir düzenin varlığı; diğeri ise zayıf insan ilişkileri veneticesine birlik anlayışının düşük oluşudur. Bütün katılımcılar, Türk kimliğine karşıöne çıkan bir önyargının varlığından söz etmişlerdir. Ancak, bu ön yargının ayrımcıbir tavra yol açmadığını belirtmişlerdir. Öğrenciler, Erasmus programını bu önyargının giderilmesi, Türkiye'nin uluslararası arenada imajının iyileştirilmesi vedolayısıyla Avrupa Birliği'ne üyeliğinin kolaylaşmasını sağlayacak bir araç olarakgörmektedirler. Katılımcıların çoğunluğu Türkiye'nin Avrupa Birliği üyeliğinidesteklemektedir ve bu programa katılımlarının bu konudaki fikirlerinde değişikliğeyol açmadığını belirtmişlerdir. This qualitative case study investigated what perceptions outgoing Turkish studentshave of their Erasmus exchange experience. This investigation examines whetherErasmus program meets its objectives at the individual level, to what extent itsatisfies students? expectations and to what extent this European experience withErasmus affects students? understanding of and attitudes towards Europe. Theresearch questions were: (1) What are the perceptions of Turkish Erasmus studentsregarding the Erasmus program itself? and (2) What are the perceptions of TurkishErasmus students regarding the European aspects of their experience within Erasmusprogram?Data was collected through semi-structured interviews in Turkish from tenErasmus exchange students. Participants were interviewed during single meetingsthat were recorded and transcribed fully. The data was analyzed using a contentanalysis approach.Results indicated that all the participants were extremely satisfied with theirperiod abroad with Erasmus program. According to the findings, Erasmus is regardedas an important opportunity as it provides students with an international experienceand grants. Although Erasmus is primarily an academic exchange program aiming atmobility of students and recognition of studies around Europe, Turkish students didnot attribute an academic importance to their Erasmus experience. Instead, they valuethe socio-cultural aspects of their exchange experience better. They found theirexperience especially crucial in terms of gaining them more autonomy and self-confidence, a cross-cultural perspective and broadening their horizons. Their timeabroad changed their understanding of and attitude towards the host countryconsiderably to an extent that they developed a sense of attachment and belonging tothe host country. Based on their experience in the host countries, the participants hada perception that a regulative system and order exist in every aspect of life in Europeand they held the opinion that there was a lack of solidarity apparent in Europeresulting from weak interpersonal relations. All participants complained about theexistence of a great amount of prejudice against the Turkish. However, they did notsense discriminated as a result of these bias. They all see Erasmus program as a wayof eliminating these bias and promoting Turkey?s image in the international arena,thereby facilitating accession to the EU. Students generally favor Turkey?s accessionto the EU and reported no change in their opinion in consequence of their exchangeexperience.
Collections