Perceptions of inmates of prison education programs
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, hükümlülerin cezaevi eğitim programları hakkındaki görüşleri araştırılmıştır. Eğitim etkinliklerine katılan hükümlülerin görüşleri; onların eğitim deneyimlerini değerlendirmelerine; eğitimlerin, yaşamlarındaki etkilerine ve gelecekteki planları üzerinde beklenen katkılarına bakılarak belirlenmiştir. Ayrıca hükümlülerin görüşleri ile demografik özellikleri arasındaki ilişkiye bakılmıştır.Araştırma sonuçları, hükümlülerin katıldıkları eğitim programları hakkında genel olarak olumlu düşündüklerini göstermiştir. Hükümlülerin önemli bir kısmı kişisel beklentileri çerçevesinde, azınlığı ise diğer kişilerin önerisiyle eğitim etkinliklerine katılmaktadırlar. Kendilerine olan güvenin artması, daha olumlu hissetme, geleceğe dair planlar yapıp, amaç belirleme ve öğrenme ortaya çıkan etkilerdir. Hükümlülerin çoğunluğu eğitim programlarının gelecekteki planlarını gerçekleştirmede yardımcı olacağını düşünmektedirler. Okuma yazma bilmeyen hükümlüler için ise ilk eğitim deneyimi olan bu eğitim programları, yaşamlarında olumlu etkiler yaratmıştır.Analizler yaş ve hükümlülerin görüşleri arasında bir ilişki olmadığını göstermiştir. Fakat cinsiyet ve eğitim düzeyleri ile görüşleri arasında bir ilişki belirlenmiştir. In this study, perceptions of inmate participants of prison education programs are investigated. It explores the views of inmates participating in educational activities in prisons in terms of their evaluations of their educational experiences, the effect of these programs on their lives in prison, and the expected contributions of these educational activities on their future plans after being released. Also, the relationship between inmates? demographic characteristics and their perceptions about programs are determined.The results indicate that they generally express positive perceptions about their involvement with their prison education programs. Most of the inmates are motivated by personal interests and the minority of them participated by suggestions of others. Prison education has been a positive influence in their lives. The development of self-confidence and increased positive feelings, and attaining future goals as well as learning were apparent.The analysis indicates that there is no relationship between age and the perceptions of inmates. However, there is a relationship between gender and the perceptions of inmates; and also between educational level and the perceptions of inmates.
Collections