A study of parent involvement in the Boğaziçi University preschool center
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, çocukları Boğaziçi Üniversitesi Okul Öncesi Eğitim Merkezi'ne kayıtlı anne-babaların aile katılımına yönelik görüşlerini, katılımda yaşadıkları engelleri ve uygulamaya dair önerilerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Veriler hem annelerden hem de babalardan toplandığı için, bu durum anne ve babaların görüşleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar hakkında fikir sahibi olma imkanı sağlamıştır. Dahası, toplanan veriler aile katılımı için program planlamaya yönelik çıkarımlarda bulunulmasına katkı sağlamıştır. Bu çalışma için nitel ve nicel yöntembilimsel yaklaşımlar birarada kullanılmıştır. 15 anne-baba görüşmelere, 143 anne-baba ise tarama çalışmasına katılmıştır. Aile katılımı konusunu incelemek için Joyce Epstein'ın `çocuk yetiştirme, iletişim kurma, gönüllülük, evde öğrenme, karar verme, toplumla işbirliği' kategorilerinden oluşan aile katılımı sınıflandırması temel alınmıştır.Çalışmanın sonunda; anne-babaların merkezin kendi anne-babalık bilgi ve becerilerine katkı sağladığı görüşünde oldukları, geliştirilmesi gereken yanları olduğundan söz etmiş olsalar da kendileriyle öğretmenler, idare ve diğer veliler arasında olan iletişime dair olumlu görüş sahibi oldukları, gönüllülük konusunda, çoğunun, eğer merkez tarafından yönlendirilir ve motive edilirlerse çeşitli yollarla gönüllü olmaya istekli oldukları bulunmuştur. Bunların yanında, aileler için ilgi çekici bir alan olan `evde öğrenme' konusunda, anne-babalar merkez tarafından kendilerini bu konuda destekleyecek her tür girişimi memnuniyetle karşılayacaklarını bildirmişlerdir. Anne-babaların merkez yönetiminin karar alma süreçlerine katılması ile ilgili hemen hemen tüm anne-babalar merkez yönetiminde veli temsilci grupları yoluyla söz haklarının olması gerektiğini savunmuşlardır. Son olarak, `toplumla işbirliği' anlamında, anne-babaların çoğu, merkezin kendilerini psikolojik danışmanlık hizmetleri, sağlık hizmetleri, kültürel etkinlikler, eğitim etkinlikleri gibi dış kaynaklar hakkında bilgilendirmesi ihtiyacında olduklarını ifade etmişlerdir. The aim of this study was to reveal views of parents whose children enrolled in the Boğaziçi University Preschool Center regarding parent involvement, their experienced barriers for participation and their suggestions for practice. Because data was collected both from the mothers and the fathers, it provided the opportunity to get an idea about the differences and similarities between the views of mothers and fathers. Moreover, the collected data contributed to implications to program planning for parent involvement. Qualitative and quantitative methodological approaches were used together for this study. Fifteen parents participated in the interviews and 143 parents participated in the survey study. To investigate the subject of parent involvement, Joyce Epstein?s classification of parent involvement which is formed by the categories called `parenting, communicating, volunteering, learning at home, desicion making and collaborating with the community? was considered as the base of this study.According to the study, it was found that parents considered the center as contributing to their parenting skills, and that although they suggested some aspects be improved, they had reported positive views for the communication between themselves and teachers, the administration of the center, and other parents. In terms of volunteering, most of the parents were willing to volunteer in various ways if they were directed and motivated by the center. Involvement in their children?s learning at home was also an appealing aspect for the parents, and their reports show that any attempt of the center to support them related to this aspect would be welcomed by the parents. Regarding the participation of parents in the desicion making processes of the center?s administration, almost all of the parents advocated that parents should have a say in the administration of the center through ways like parent representative groups. Lastly, regarding `communicating with the community?, most of the parents expressed a need to be informed by the center about the exterior resources such as psychological counseling services, health services, cultural events, educational activities, etc.
Collections