The relationship between the social skills and perceived quality of life of boys with attention-deficit/hyperactivity disorder-predominantly hyperactive-impulsive subtype (adhd-h)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ayşe Arslanoğlu ?Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu-Ağırlıklı Hiperaktif-İmpulsif (DEHB-H) olan Erkek Çocukların Sosyal Beceri Gelişimleri ve Algıladıkları Yaşam Kaliteleri Arasındaki İlişki?Bu çalışmanın amacı; 8-12 yaş grubu erkek çocukların (n=35) sosyal beceri gelişimleri ve algıladıkları yaşam kaliteleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktadır.Sosyal beceri gelişimi Gresham ve Eliot tarafından 1990'da geliştirilen Sosyal Beceri Derecelendirme Sistemi- Öğretmen ve Sosyal Beceri Derecelendirme Sistemi-Ebeveyn Formu (SSDS-Ö/E) ile algılanan yaşam kalitesi Dolgun tarafından 2003 yılında geliştirilen Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu Yaşam Kalitesi Ölçeği (DE/HB-YKÖ) ile ölçülmüştür.Çalışmadan elde edilen sonuçlarda; DEHB-H'si olan erkek çocukların sosyal beceri gelişimleri öğretmenleri tarafından düşük (Ort.=27.4, SS=10.2) olarak algılanmıştır. Bunun yanı sıra, DEHB-H'si olan erkek çocukların sosyal beceri gelişimleri anne-babaları tarafından orta düzeyde (Ort.=48.3, SS=8.5) algılanmıştır. Ayrıca, çocuklar da sosyal becerilerini anne-babaları gibi orta düzeyde algılamaktadırlar. Buna ek olarak, çocuklar yaşam kalitelerini evde (Ort.=64.9, SS=12.8) ve okulda (Ort.=56.3, SS=2.8) orta düzeyde algılamaktadırlar.Bu çalışma, DEHB-H tanısı alan erkek çocukların sosyal becerilerine ve yaşam kalitelerine ışık tutmaktadır. Sonuçlar göstermektedir ki öğretmen ve anne-baba algıları arasında fark vardır ve öğretmenler bu çocukların okulda daha fazla sorun yaşadığını düşünmektedir. Bu nedenle, sosyal beceri gelişimine yönelik uygulamalar yapmadan önce farklı kaynaklardan bilgi toplamak önemlidir.Bir başka değişle, bu çalışma DEHB-H'si olan erkek çocuklarla çalışan profesyonellere, bu çocukların sosyal beceri gelişimleri ve algıladıkları yaşam kalitesine yönelik bir resim sunmaktadır. Ayşe Arslanoğlu ?The Relationship between Social Skills and Perceived Quality of Life of Boys with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder-Predominantly Hyperactive-Impulsive Subtype (ADHD-H)?The aim of the current study was to investigate the relationship between the social skills and perceived quality of life of boys (n=35) with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder-Predominantly Hyperactive-Impulsive Subtype (ADHD-H) ranging from 8 to 12 years of age.Social skills were measured by the Social Skill Rating Scale-Teacher and Social Skill Rating Scale-Parent Form; SSRS-T and SSRS-F; respectively (Gresham & Eliot, 1990), perceived quality of life was measured by the Quality of Life Scale for Children with ADHD; AD/HD-QOL (Dolgun, 2003).The results of the study displayed that social skills of boys with ADHD-H were perceived by their teacher as low (mean=27.4, sd=10.2), especially the cooperation skills (mean=7.71, sd=4.1). On the other hand, parents of these children were perceived their children?s social skills as average (mean=48.3, sd=8.5) on all domains [assertiveness (mean=14.6, sd=2.9), cooperation (mean=9.4, sd=3.4), self-control (mean=10.3, sd=3.1) and responsibility (mean=13.8, sd=2.5)]. Also, these children perceived their social skills as average both at home and at school. Additionally, children with ADHD-H perceived their quality of life at school (mean=56.3, sd=12.8) and at home (mean=64.9, sd=11.8) as average.The current study highlights the social skills and quality of life of boys with ADHD-H. The findings suggest that children with ADHD-H, especially boys, there were differences among teacher and parent perceptions and teachers perceived more problems in the social skills of children with ADHD-H. Thus, gathering information from multiple informants is very important before doing interventions about social skills of children.In other words, the current study presents a picture of boys with ADHD-H in terms of social skills and quality of life for professionals who work with these children.
Collections