Perceived antecedents and criminal thinking patterns in adolescent criminal offenses
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel hedefi, ergenlerin suça yönelik davranışlarda bulunmalarına ve de bunun sonucu yasayla itilafa düşmelerine neden olan faktörlerin kendi algılarından neler olduğunu araştırmaktır. Çalışmaya yasayla itilafa düşmüş ve gasp suçundan dolayı yakalanmış 11 ergen katılmıştır. Veriler yüz yüze derinlemesine görüşme yapılarak toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda suça karışan ergenlerin gelişimsel süreçleri boyunca deneyimlerine anlamlar atfettikleri ve suç teşkil eden davranışlarıyla bağlantılı özgün düşünce biçimleri geliştirdikleri gözlenmiştir. Antisosyal davranışlarını normalleştirme, düşük sorumluluk duygusu, mağdurla empati kuramama ve güç yönelimi özgün düşünce biçimleriyle ilintili olarak ortaya çıkan konular arasında yer almaktadır. Bunun yanı sıra, erken dönemde yaşıtları tarafından dışlanma, suça karışan arkadaşlar grupları içerisinde yer alma, okulu bırakma, babaların sert disiplin uygulaması, ebebeynlerin düşük denetimi, anne baba arasındaki tutarsızlıklar, ailedeki alternatif sosyal destek ağının kaybı ve sosyal dışlanmışlık gibi çeşitli risk faktörlerinin de bu gibi özgün düşünce biçimlerinin şekillenmesinde rol oynadığı gözlemlenmiştir. The main objective of the present study is to explore the adolescents? own perceptions of the factors that led them to act in delinquent ways and to be in conflict with the law as a result. The target group of the study consists of eleven adolescents who had been in conflict with the law and detained due to property offenses, mainly mugging.Data was collected in the context of a face-to-face in-depth interview and analyzed using grounded theory (Strauss, & Corbin, 1998). It was observed that the adolescents were not passive throughout their development but they were constantly attributing meaning to their experiences and developing specific kinds of thinking patterns related to their offensive behaviors. Normalization of their antisocial behaviors, decreased sense of responsibility, diminished level of empathy for the victims and power orientation were among the emerging themes related to their thinking patterns. Besides, various risk factors such as early peer rejection, deviant peer affiliations, dropping out of school, harsh paternal discipline, low monitoring of the parents, inconsistent parenting strategies among parents, loss of alternative social support in the family environment and neighborhood disadvantages were observed to contribute to the criminal thinking patterns of adolescents throughout their development.
Collections