Evaluating the dynamics of innovation in Turkey: The impact of innovation on business performance
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısma Türkiye'deki inovasyon kavramını incelemektedir. Çalısmanın amacı Türkiye'dekiisletmelerin inovasyona açıklıklarını (ürün inovasyonu, süreç inovasyonu, pazarlamainovasyonu, davranıssal inovasyon ve stratejik inovasyon) diger bir deyisle inovasyonkültürlerini, inovasyonları olusturmak ve güçlendirmek için kullandıkları sirket içisistem/yöntemler ile ve hayata geçirilen inovasyonlarla iliskilendirmektir. Bu çalısmadaayrıca, piyasa odaklı olmanın, ögrenme odaklı olmanın ve girisimcilik odaklı olmanınbahsedilen inovasyon kültürüyle iliskisi ve hayata basarıyla geçirilen inovasyonların sirketinalgılanan basarısıyla olan iliskisi de incelenmektedir. Arastırma modeli Türkiye'de birçoksektörden toplam 122 firmadan toplanan veriler ile test edilmistir.Analiz sonuçları inovasyonun sirket performansını olumlu etkiledigini göstermistir. Birsirketin piyasa odaklı olmasının, ögrenme odaklı olmasının ve girisimcilik odaklı olmasının osirketin inovasyon kültürüne sahip olmasını belirleyen unsurlar oldugu ortaya çıkmıstır. Analizbulgularının, sirket içerisinde inovasyonu olusturmak ve inovasyon kültürünü beslemek üzeretakip edilen sistem ve uygulamalar ile inovasyon kültürü arasında öngörülen iliskiyidesteklemedigi görülmüstür. Inovasyonları hayata geçirmede inovasyon kültürünün inovasyonsistemlerinden daha önemli bir etken oldugu bulunmustur. This study examines the dynamics of the innovation construct in Turkey, through exploringthe characteristics of organizations in terms of their openness to innovations (productinnovativeness, process innovativeness, market innovativeness, behavioral innovativeness, andstrategic innovativeness), relating this innovative culture both to the systems organizationsutilize to enhance innovations and to the actual innovations implemented. The role of marketorientation, learning orientation, and entrepreneurial orientation in determining an innovativeculture and the role of actual innovations on perceived business performance of theorganization are explored as well. The model is tested using data from 122 firms in Turkeyfrom a wide variety of sectors.The results show that innovation leads to better business performance. Anorganization?s market orientation, learning orientation, and entrepreneuiral orientation lead tomore openness to innovations. The analyses did not support the proposed relationship betweenthe existence of orderly systems and innovative culture. In their relationship with innovations,innovative culture is a more dominant factor than innovation system.
Collections