Marketing-wise benefits of tehcnological improvements on consumer well-being
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda internet ve yerel ağ gibi iletişim kanallarının kullanım alanlarının artması ile birlikte, teknolojinin yaşamın farklı kesitlerinde daha sık karşılaşılır olması kaçınılmaz hale gelmiştir. Teknolojinin bu hızlı gelişiminde, firmaların pazarda rekabetçi bir yapıda kalabilmek adına teknolojinin sunmuş olduğu imkanları gerek organizasyon yapılarında, gerek üretim ve tedarik sistemlerinde, gerekse pazarlama aktivitelerinde kullanma arzuları da rol oynamaktadır. Tüketiciler sunulan ürün ve hizmetlerde katma değer yaratan ve süreklilik arz eden bu teknolojik yeniliklere adapte olma gereksinimini hissettmektedirler. Bununla birlikte, her tüketici teknolojiye ve teknolojinin sık aralıklarla getirmiş olduğu yeniliklere karşı benzer tutum içinde olmayabilir. Tüketiciler firmaların müşteri memnuniyetini arttırmak amacıyla yaptıkları teknolojik yeniliklerden aynı oranda fayda görmeyebilirler. Bu çerçevede, bu çalışma teknolojik olarak gelişen ve değişim gösteren pazarlama faaliyetlerinin tüketici refahı üzerine olan etkisini ve tüketicilerin teknolojiye karşı tutumları ile pazarda karşılaştıkları teknolojik yeniliklerden elde ettikleri fayda arasındaki ilişkiyi bulmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın amacına uygun olarak, pazardaki değişimlere karşı daha hassas oldukları düşünülen, deneyim sahibi tüketicilerden oluşan 231 kişilik bir gruptan toplanan veriler, ANOVA, korelasyon ve çoklu regresyon analizleri kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, pazarlama alanındaki teknolojik gelişmelerin tüketici refahı ve tüketici yaşam kalitesi üzerinde olumlu etkileri olduğunu göstermiştir. Firmaların servis kabiliyetleri, müşteri ilişkileri fonksiyonları ve ürün geliştirme becerilerinin gelişmesi müşteri refahı üzerinde en fazla olumlu etkiye sahip alanlar olarak öne çıkmıştır. Son olarak, müşterilerin yüksek derecede önem gösterip, değer vermiş oldukları teknolojik açıdan geliştirilmiş pazarlama faaliyetlerinin tüketici refahı ve yaşam kalitesini iyileştirmeleri anlamında aynı derecede yüksek bir etkiye sahip olmayabileceği görülmüştür. In recent years, emerging web-based innovations lead very fast penetration of technology in various domains of life. Immediate adoption of technology by companies also has an impact on this diffusion. This is because products and services provided by companies involve technological elements and people are getting obliged to use such technological implementations that companies offer. Moreover, attributes of these implementations undergo changes as time passes, which require the special attention of consumers for them keep up with. However, every person may not accept the changes brought by technology equally, and also people may not advance from advantages of technology at the same levels. Within this scope, the aim of this study is to investigate the relationship between technological improvements in marketing and consumers? well being; and also the relationship between people?s general disposition toward technology and their perceived benefits from technological improvements in marketing. Data collected online from 231 people was analyzed by using descriptive, ANOVA, correlation and multiple regression analyses. Findings of the study reveal that technologically improved marketing activities have a positive affect on quality of life (QOL) and consumer well- being (CWB). In addition to this, technological improvements made by companies that increase their service capability, customer relationship management activities and product specifications have the greatest impact on enhancement of CWB. Finally, it can be concluded that, CWB and QOL of consumers do not have to be significantly improved by the technologically improved marketing activities which were attached high values by consumers.
Collections