Factors affecting mobile phone repurchase behavior of American and Turkish university students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Cep telefonlarının insan hayatı üzerindeki pozitif etkisi gün geçtikçe artmaktadır. Tüketici, cep telefonları ile tanıştığında bu cihazların en avantajlı özelliği herhangi bir kimse ile herhangi bir zamanda ve yerde iletişimi sağlayabiliyor olmasıydı. Ancak teknoloji geliştikçe ve insanların ihtiyaçları değiştikçe cep telefonu üreticileri pazara, ekstra özellikleri olan modeller sürmeye başladı. Cep telefonlarını adeta avuca sığacak büyüklükte bir bilgisayara dönüştüren üreticiler, cep telefonu kullanıcılarının İnternette sörf yapmasına, birbirlerine resimli mesaj göndermelerine, müzik dinlemelerine ve daha birçok aktiviteyi yapmalarına olanak sağladı. Ancak insanların arasında kültürel, psikolojik, mental ve demografik farklar olduğundan bir ürün satın almadan önce her birey için bazı çekinceler ve motive edici unsurlar bulunmaktadır. Bu bağlamda dünyadaki cep telefonu penetrasyonunun %90'a yaklaştığı da göz önünde bulundurlularak, bu çalışma yeni cep telefonu satın alımının arkasındaki nedenleri araştırmaktadır. Veriler 177 kişilik bir gruptan hem manuel hem de İnternet üzerinden anket dağıtımı yapılarak toplanmıştır. Anket 58 A.B.D., 119 Türk öğrenciye uygulanıp veriler ANOVA ve t-test analizleri kullanılarak analiz edilmiştir. Ayrıca cep telefonu operatörleri ve kullanıcıları ile derinlemesine mülakat çalışması yapılarak çalışmaya katkıda bulunulmuştur. Elde edilen sonuçlar Amerikalı ve Türk öğrencilerin yenilikçilik ve ürüne ilgi seviyelerinde, ürün özellikleri, eğlence ve fiyata duyarlılık boyutlarında farklılık gösterdiğini ortaya koymaktadır. Bunun dışında, Amerikalı öğrencilerin yakın bir gelecekte cep telefonu almalarını etkileyecek olan ortak özellikleri eğlence arayışları ve cep telefonları ile yakında ilgili olmaları ile doğru orantılıdır. Türk öğrenciler ise cep telefonlarını bir eğlenceye giriş aygıtı olarak görme konusunda Amerikalı öğrencilere eşlik ederken modayı önemseyen ve ekstra özelliklere değer vermelerinden dolayı yakın bir gelecekte yeni bir cep telefonu almaya eğilimlidir. Başka bir deyişle, Amerikalı ve Türk öğrencilerin yeni cep telefonu satın alımında ortak değer ve motivasyonları olmakla beraber birbiriyle benzeşmeyen faktörler de bulunmaktadır. The positive impact of mobile phones on individuals? lives has been increasing day by day. When people firstly met with mobile phones, the most advantageous feature of these devices was being able to communicate with anyone, anytime, anywhere. However, as technology evolved and people?s needs changed, mobile phone producers started to introduce models with additional features converting the mobile phone into a hand-held computer by which its users can surf the Internet, send picture messages, listen to music and pursue other extra activities. Though there are cultural, psychological, emotional, and demographic differences between people and thus, every individual has some hesitations and motivations before purchasing a product. In this respect, since mobile phone penetration worldwide reached almost ninety percent, this study aims to examine the reasons behind mobile phone repurchase behavior ? purchase of a new mobile phone. Descriptive data was collected both manually and online from 177 respondents who were asked to fill out a questionnaire seeking out the factors affecting mobile phone repurchase behavior. The questionnaire was applied to 58 US students and 119 Turkish students. The data was analyzed by using descriptive, ANOVA, and t-test analyses. Moreover, exploratory data was obtained via in-depth interviews held with mobile phone operators and users in Turkey. Findings of the study illustrate that the US and Turkish consumers differed in their innovativeness and involvement level, features, entertainment, and price-consciousness dimensions. Furthermore, while the US mobile phone users in the sample, who seek ways for entertainment and who are more involved in mobile phones, are more likely to purchase a new mobile phone in the near future; Turkish mobile phone users accompany their peers only in entertainment dimension. Additionally, Turkish students that value fashion and are interested in features are more likely to purchase a new mobile phone in the near future. Consequently, the US and Turkish students have some common values and motivators that lead to purchasing a new mobile phone whilst some influencing factors are dissimilar.
Collections