Development of altruism in early childhood
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, özgeciliğin erken çocuklukta gelişimini incelemektir. Erken çocukluk dönemindeki çocukların özgecil davranışlarını daha derinden anlamak için a) küçük çocukların özgecil davranışlar sergilemeye yetkin olup olmadıkları, b) erken çocuklukta özgecil davranışın yaşla ilişkisi, c) çok boyutlu bir fenomen olarak özgeciliğin farklı davranış biçimlerinden oluşup oluşmadığı sorgulanmıştır.Çalışmaya 178 anaokul çocuğu katılmıştır. 3, 4, ve 5 yaşlarındaki çocukların özgecil davranışları çapraz kesit dizaynı ile denetimli bir gözlemsel deneyde çalışılmıştır. Her çocuğun aynı yaş ve cinsiyetten bir yaşıtı ile deneysel ortamda ilişkisi yardım etme, paylaşma ve bağış yapma davranışları açısından incelenmiştir.Sonuçlar, 3 yaşındaki çocukların dahi özgecil davranışlar gösterdiklerine işaret etmiştir. Pek çok anaokul çocuğu farklı tipteki özgecil davranışları sergilemiştir. Özgecil davranışlar gösteren çocukların sayısının yaşla arttığı, fakat bu ilişkinin daha çok kızlar için geçerli olduğu görülmüştür. Üç yaştan dört yaşa geçişin özgeciliğin gelişimi açısından kritik bir dönem olduğu belirlenmiştir. Yardım etme ve bağış yapma davranışlarının birbirine daha benzer olduğu ve daha yakın gelişimsel süreçlerden geçtiği tespit edilmiş, paylaşma davranışının görülme sıklığı, görülme yaşı ve yaşla ilişkisi açısından diğer özgecil davranışlardan ayrıştığı bulunmuştur. Son olarak bu araştırma, erken çocuklukta özgecil davranışın çalışılması için bu yaş grubuna uygun, denetimsel bir gözlem yöntemi sunmuştur. The aim of the present study was to observe development of altruism in early childhood. To gain a deeper understanding of young children?s altruism, this study questioned whether a) young children are capable of displaying altruistic behaviors, b) altruistic behaviors increase with age in early years of life, and c) altruism is a multidimensional phenomenon comprising different types of altruistic behaviors.One hundred and seventy-eight preschoolers participated in the study. Altruistic behaviors of children at the ages of 3, 4, and 5 were studied cross-sectionally with a structured observational altruism task. Each child was observed in terms of helping, sharing and donation behaviors while interacting with a same-sex and same-age peer in an experimental setting.The results indicated that even children as young as 3 years of age are capable of displaying altruistic acts. Many preschool children exhibited different types of altruistic behavior. The number of children who behaved altruistically increased with age, but this relationship was valid mostly for girls. Transition from age 3 to age 4 was identified as a critical period for the development of altruism. While helping and donation behaviors were found to be more alike and to follow similar developmental pathways, sharing behavior differed from them with regard to frequency, as well as its earlier onset and its relation with age. Finally, the present study introduced an age-appropriate, structured observational task to study altruism with young children.
Collections