The role of intermodal transportation and logistics distribution centers in international trade: The case of Turkish SMES
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Lojistik ve ticaret güçlü bir doğru orantıya sahiptir. Bu ilişki her geçen gün artan küreselleşmeyle daha da güçlenmektedir. Türk taşımacılık sektörü de küresel lojistik alanındaki yeni teknolojileri kendine adapte etmeye çalışmaktadır fakat bu konuda yetkili olan devlet kurumlarının ne yapacaklarının bilemediği görülmektedir. Bu durumun temel nedeni Türk lojistik sisteminin bir temel uygulama planının bulunmamasıdır. Uygulanacak bir temel plan olmamasına rağmen, devlet yetkilileri Türkiye'de lojistik dağıtım merkezleri vasıtasıyla intermodal taşımacılığı oturtmaya çalışmaktadır. Fakat bu sistemi en çok kullanacak olan KOBIlerin gerek dış ticaret gerek de lojistik konularında herhangi bir şekilde fikir ve önerilerinin alınmadığı fark edilmiştir. Bu yüzden, uygulanacak lojistik bir uygulamanın KOBIlerin fikirleri alınmadığı için başarılı olma olasılığı çok düşüktür. Bu çalışmanın esas amacı, lojistik konusunda KOBIlerin fikirlerini almak ve dış ticaret işlemleri sırasında karşılaştıkları sorunları keşfetmektir. Ayrıca, devlet yetkilileri, lojistik şirketleri ve KOBIler için lojistik dağıtım merkezlerinin kurulabileceği muhtemel yerlerin önerildiği ve içinde KOBIlerin istek ve sorunları doğrultusunda sunulması uygun olan hizmetlerin yer aldığı bir rehber kaynak olması amaçlanmıştır. Anket çalışması vasıtasıyla 322 KOBIden geri dönüş alınmıştır ve bu veriler ANOVA ve t-testler ile sınanarak yorumlanmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda, bulundukları şehirden bağımsız olarak, ihracat yapan ve yapmayan KOBIlerin ortak sorunu olarak yüksek lojistik maliyetlerin ortaya çıktığını gözlemlemekteyiz. Ayrıca bu firmaların limanlara uzak olmalarından dolayı karayoluna alternatif olabilecek taşımacılık yollarının olmamasından rahatsızlık duydukları anlaşılmıştır. Son olarak, yapılması muhtemel üç lojistik dağıtım merkezi için muhtemel üç bölge ve bu merkezlerde sunulması gereken hizmetler belirtilmiştir. Logistics and trade has a strong positive relationship. Through ever-increasing of globalization, this correlation increases more day by day. Turkish logistics industry tries to adopt new technologies in terms of logistics, however, state officials seem to be unsure of what to implement. This is mainly because of the lack of a master plan in logistics industry. Lacking a master plan in logistics, state officials try to apply intermodal transportation mode through logistic distribution centers however, possibly the most valuable customers of these logistic distribution centers; SMEs have not been asked to stress their opinions and problems in terms of both logistics and trade. Therefore, any logistic solution that is said to be done for SMEs has no chance to be successful if the base lacks the opinions of SMEs. Thus, the main objective of this study is to request the opinions of SMEs in terms of logistics and discover their problems related to foreign trade activities. Furthermore, a guide is tried to be provided for state officials, SMEs, and logistics professional by suggesting possible locations to built logistic distribution centers in Turkey and stating the services that should be provided in those distribution centers. Data collected from 322 SMEs from Ankara, Denizli, and Manisa was analyzed by using descriptive, ANOVA, and t-tests. Findings reveal that, exporting SMEs and non-exporting SMEs are unsatisfied from high logistics costs regardless of their locations. They are expecting alternative transportation methods to road transportation mode since they are unhappy of being far from seaports. Finally, regarding the problems and demands of SMEs, three different locations are suggested for building logistic distribution centers and the services that should be provided in these distribution centers.
Collections