The sense of self, superego and ego-ideal in Turkish sephardic Jewish young adults
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmada 21 ve 23 yas aralığındaki Türk Yahudi Gençlerinin benlikorganizasyonları, superego ve ego ideali yapıları kalitatif bir yöntemle incelenmistir.Yarı yapılandırılmıs bir konu rehberi ısığında katılımcıların aile yapılarına,davranıslarına, inançlarına ve tutumlarına odaklanarak bes kız ve bes erkek gençlegörüsme yapılmıstır. Bu görüsmeler anlatım analizi yöntemi uygulanarakdeğerlendirilmistir ve bunun için Batı literatürü ve Roland'ın (1988) Doğukültürlerindeki benlik yapısını inceleyen kuramsal yaklasımları kullanılmıstır.Anlatımlar, ailevi bir benlik yapısının varlığını ortaya koymakta ve bununözellikle anne-çocuk iliskisinde birliktelik-karsılıklılık içeren, baba-çocuk iliskisindeise ılımlı bir yapısal hiyerarsi içeren bir yapılanma sergilediğini göstermektedir.Katılımcıların toleranslı, saygılı, sefkatli ve aynı zamanda özerkliği desteklerken asırıkorumacı da olan bir yetistirilme tarzı ile büyütüldükleri görülmektedir. Güçlü,bütüncül, cezalandırıcı olmayan ve iliskisel bir boyut içeren bir superego yapısı,ahlaklı davranıs için gerekli kuralları hayli içsellestirmis bir ego ideali yapısı, bir bizbendeğeri ve sosyal ortama duyarlı bir ego ideali olusumu ile birliktegözlemlenmistir. Ailevi ve toplumsal bağları vurgulayan kültürel değerleri veyükümlülükleri ön planda tutan bir Yahudi kimliği ortaya konmustur. Gruplar arasıiliskilerde ve karısık evliliklerde zorlayıcı niteliklerin varlığı ve bir azınlık grubunaaidiyet hissinin belirginliği göze çarpmaktadır. Genel olarak katılımcılar arasında bukonularda belirgin bir cinsiyet farkı gözetilmemistir. The present study is a qualitative study of the self, superego, ego-idealstructures and identity conceptualizations of Turkish Jewish young adults betweenthe ages of 21 and 23. Ten interviews were conducted, focusing on the participants?family structures, behaviors, beliefs and attitudes through the use of a semistructuredtopic guide. These interviews were evaluated by the use of narrativeanalysis and in this attempt the Western literature and Roland?s (1988) theoreticalapproach in describing the self within Eastern cultures were used as the frameworksof the study.The narratives revealed a familial self construction with symbiosis-reciprocitypredominantly in maternal and a mild structural hierarchy in paternal interactions.The participants were seen to be brought up with a tolerant, respectful, affectionateparental manner where autonomy is supported yet is accompanied by overprotection.A strong, well-integrated and non-punitive superego structure with a salientrelational dimension, an ego ideal formation that holds highly internalized rules andstandards for proper behavior, a sense of we-self regard and a socially contextual egoideal were observed. The sense of Jewish identity manifested by the participants putsemphasis on fulfilling certain cultural values or obligations embracing family andcommunity ties and conceptualizes inter-group relationships and intermarriage as achallenge. The sense of belonging to a minority group was strong. There was not ameaningful gender difference regarding these issues among the participants.
Collections