Competition and regulation in the Turkish credit card market
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez Türkiye'de kredi kartı işleten yirmi bir banka arasındaki, 2002 ve 2008 yılları arasını kapsayan rekabet ortamını incelemektedir. Analizler, H-istatistiği olarak bilinen Panzar ve Rosse (1987) metodolojisini kullanarak yapılmaktadır. Bu metodolojiyle, girdi maliyetlerine göre toplam gelir esneklikleri toplanarak, kredi kartı pazarında rekabet düzeyi belirlenir. Tezin amacı, kredi kartı faiz oranları yerine, toplam gelirlere bakarak, önceki çalışmaların boşluklarını doldurmaktır. Önceki çalışmalarda, kredi kartı pazarındaki sadece faizden kazanılan gelirler değerlendirilmiştir. Tezin başka bir amacı ise daha önce göz ardı edilen likidite yönetim maliyetinin kredi kartı sektöründeki rekabet düzeyine etkisisnin önemini ortaya koymaktır. Shaffer ve Thomas (2007) Amerika Birleşik Devletleri'ndeki kredi kartı sektöründe rekabetin derecesini değerlendirmek için, ilk defa bu maliyet değişkenini kullanmıştır. Bulunan H-istatistikleri, kredi kartı sektöründeki rekabet düzeyinin tekel piyasa ile tam rekabet piyasa arasında yer aldığını göstermektedir. Kredi kartı işleten Türk bankalar, ürün farklılaşması uygulayarak, birbiriyle rekabet etmektedirler.Tez, aynı zamanda, tek-taraflı düzenlemenin, kredi kartı işleten bankalar tarafından kazanılan toplam gelirler üzerindeki etkisine bakmaktadır. Sonuçlar, kredi kartı pazarındaki düzenlemenin hem rekabet hem de toplam gelirler üzerinde olumlu etkisi olduğunu göstermektedir. Türkiye örneğinde, kredi kartı sektörünün her iki tarafı da tek-taraflı düzenlemeden faydalanmıştır. This thesis investigates the competitive environment among twenty one credit card issuers in Turkey, covering the time period between 2002 and 2008. The analyses are made using the methodology designed by Panzar and Rosse (1987), known as the H-statistic, where the degree of competition is found as the sum of elasticities of total revenue with respect to input prices. Accounting for total revenue rather than only credit card rates fills the gap of previous studies, which look at only one side of the credit card market. Liquidity management cost, which was firstly shown to be important for evaluating the degree of competition in the credit card industry in the United States, emerges as an important cost variable, supporting Shaffer and Thomas (2007) for an emerging market economy. The estimated H-statistics are consistent with product differentiation implying that Turkish credit card issuers are characterized by monopolistic competition.The thesis also looks at the effect of one-sided regulation on total revenues earned by credit card issuers. Results show the positive effect of regulation on both competition and total revenue, implying that for the case of Turkey, the one-sided regulation has benefited both sides of the market.
Collections