Care and emotions: Gendering the experience of nurses in an oncology department
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, hemşirelik pratiğini, İstanbul'da bir devlet hastanesinin onkoloji bölümünde gerçekleştirilen etnografik bir araştırma sırasında toplanan anlatılar aracılığıyla aydınlatmaya çalışıyor. Hemşirelik hasta bakımı için düşünülmüş ve tasarlanmış bir meslek olmuştur ve bakımın profesyonelleşmesi tartışmasız olmamıştır. Hemşirelerin aldıkları eğitimle cinsiyetin belirlemediği, teknik, iş odaklı bir meslek icra ettikleri düşünülür, fakat bakım duyguların, etik düşünmenin ve ne olacağı belirsiz karşılaşmaların alanıdır. Bu tez, hemşirelerin özel bakım ilişkilerinde nasıl hareket ettiğini, duygularını nasıl yönlendirdiklerini, anlatılar aracılığıyla etik bir repertuarın nasıl oluşturulduğunu ve meslek olarak bakım ve aile bakımı arasında kolektif ve yaratıcı bir alanın nasıl açıldığını araştırıyor.Hemşirelerin hastalara bağlanmaması; duyguların belirli bir şekilde gösterilmemesi ve hemşirelerin kendilerini pratikleri esnasında düşünmesi olarak incelenmiş ve özel bir duygusal emek olarak tartışılmıştır. Ayrıca, anlatı olarak bakım etiği, bakımın değişken, bağlamla ve ilişkiyle ilintili doğasını göstermek için ele alınmıştır.Bu tezdeki temel argüman, hemşirelerin mesleklerinin (ve meslekleşme süreçlerinin) boşluklarını özel bilme, deneyimleme ve pratik etme şekilleriyle tamamladığı ve bu deneyimlerin hem mesleki hem de kişisel anlamda cinsiyetli olduğudur. This thesis aims to illuminate the nursing practice through nurses? narratives which are collected during an ethnographic research in the oncology department of a state hospital in Istanbul. The nursing is thought and designed to be a profession for the care for patients and the professionalization of care is contentious. Nurses are considered to perform a gender-neutral, technical, task-oriented profession due to their education; however, care is an area which is fraught with emotions, ethical considerations and unpredictable encounters. This thesis investigates how nurses act in the specific care relations, manage their emotions, found an ethical repertoire through narratives and open up a creative and collective space between professional and familial care.Detachment is examined in terms of non-display of emotions and of certain self-reflexivity of the nurses during their practice and discussed as a particular emotional labor. Also, the ethics of care as narrative is discussed to show the contextual, relational and changing nature of care.The main argument is that nurses fill the voids of their profession(alization) by particular ways of knowing, experiencing and practicing and that their experience is gendered in both personal and professional domains.
Collections