Gender and classroom interaction: An analysis of how a female and a male teacher in two EFL classrooms in Turkey give their attention to students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Türkiye'de İngilizce'nin Yabancı Dil Olarak (EFL) öğretildiği sınıflarda öğretmenlerin kız ve erkek öğrencilerle sınıf içi iletişimini incelemeyi ve öğretmen ve öğrencilerin toplumsal cinsiyet ve sınıf içi iletişimle ilgili algılarını ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Özellikle belirtmek gerekirse bu çalışmada, sınıf içi iletişim sırasında kız ve erkek öğrencilere söz hakkı verildiğinde kız ve erkek öğrencilere yöneltilen açış tümceleri (initiating moves), akademik ve akademik olmayan açış tümceleri (academic and non-academic initiating moves) ve kız ve erkek öğrencilere verilen geri dönütlerin (feedback) oranı arasında benzerlik ve/veya farklılık olup olmadığını anlamak için bir kadın ve bir erkek öğretmenin yabancı dil sınıfı incelenmiştir. Çalışma için bir üniversitenin Hazırlık okulunda İngilizce'nin Yabancı Dil Olarak öğretildiği bir kadın ve bir erkek öğretmenin sınıfı iki ay boyunca gözlemlenmiş ve videoya kaydedilmiştir. Veri toplama sürecinin sonunda her iki öğretmen ve öğrencilerin bir kısmı ile görüşmeler yapılmıştır. Veriler Sinclair ve Coulthard'ın (1992) Sınıf İçi Söylem Analiz Modelinin bu çalışmaya uyarlanmış şekli ile analiz edilmiştir.Bu çalışmanın sonuçları hem kadın hem de erkek öğretmenin, öğrencilere yönelttikleri genel açış tümcelerinde (hem akademik hem akademik olmayan) ve akademik ve akademik olmayan açış tümcelerinde eşit dağılım olmadığını göstermiştir. Öğrencilere verilen geridönüt bakımından kadın öğretmenin sınıfında kız ve erkek öğrenciler arasında eşit bir dağılım görülürken erkek öğretmenin sınıfında eşit bir dağılım görülmemiştir. Görüşmelerin sonucunda, görüşme yapılan bütün öğrenciler öğretmenlerinin öğrencilere söz hakkı verirken kız ve erkek öğrenciler arasında eşit bir dağılım gösterdiklerini düşündüklerini belirtmişlerdir. Öğretmenlerle yapılan görüşmelerde kadın öğretmen öğrencilere söz hakkı verirken öğrencilerin akademik kapasitelerine ve kız ve erkek öğrenciler arasındaki dağılıma dikkat ettiğini belirtirken erkek öğretmen öğrencilerin sorulara cevap verip verememe durumlarına dikkat ettiğini belirtmiştir. Çalışmanın sonuçları ve alana katkısı ilgili alanyazına atıfta bulunularak tartışılmıştır. The present study aimed to examine teachers? classroom interaction with female and male students, and to reveal the teachers? and the students? perceptions about gender and classroom interaction in EFL classrooms in Turkey. More specifically, a female and a male teachers? classrooms were examined to see whether there were any similarities and/or differences in the level of the teachers? student selection, in the number of the teachers? academic (A) and non-academic (NA) initiating moves directed towards female and male students, and in the amount of the feedback provided to female and male students by the teachers. For the study, two EFL classrooms, taught by a female and a male teacher at a preparatory school of a university, were video-taped and observed for two months. Both the teachers and some of the students were interviewed at the end of the data collection process. The transcribed classroom data were analyzed using an adaptation of the Sinclair and Coulthard (1992) Classroom Discourse Analysis Model.The findings of the study showed that both the female and the male teacher did not pay equal attention to female and male students with respect to teacher?s initiating moves (both academic and non-academic) and teacher?s academic (A) and non-academic (NA) initiating moves. As for the feedback provided to female and male students by the teachers, the results showed that the female teacherprovided equal attention to female and male students while the male teacher did not pay equal attention. In addition, according to the findings of the interviews, all of the students who were interviewed for the study indicated that the teachers select equal number of female and male students to participate in the classroom interaction. During the interview with the teachers, the female teacher stated that while selecting students to talk, she paid attention to the academic capacity of the students to answer the questions and the distribution between girls and boys, while the male teacher indicated that he paid attention to the readiness of the students to answer the questions. The results of the study were discussed by referring to the relevant literature, and pedagogical implications were drawn.
Collections