A case study on the current state of in-service training in a public school based on teachers` and administrators` evaluation
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma öğretmen ve idareci değerlendirmelerine bağlı olarak bir devlet okulundaki hizmet içi eğitim etkinliklerini incelemektedir. Çalışma, bir devlet okulunda öğretmen ve idarecilerin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından sağlanan hizmet içi eğitim etkinliklerini değerlendirmeleri beraberinde hizmet içi eğitimin şu andaki durumuna yönelik üç kategori soruyu ortaya atan nitel bir analizdir.Çalışmanın katılımcıları, İstanbul'un Ümraniye ilçesinde düşük gelir düzeyli yüksek göç alan bir bölgede yer alan bir devlet ilköğretim okulunun öğretmenleri ve idarecileridir. Verinin toplanmasına ilişkin olarak, ilk aşamada bir doküman analizi ile hizmet içi eğitimlerin uygulanmasından sorumlu müdür yardımcısı ile okuldaki hizmet içi eğitimlerin şu andaki durumunu anlamaya yönelik bir görüşme yapılmıştır. Çalışmanın ikinci aşamasında, Öğretmenlerin/İdarecilerin Hizmet İçi Değerlendirmesi: Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu doğrultusunda öğretmen ve idarecilerle görüşmeler uygulanmıştır.Bulgular, araştırmanın gerçekleştirildiği okulun şu andaki hizmet içi eğitim örneklerine genel bir bakış açısı kazandırmış ve hizmet içi eğitim uygulamalarının planlanması üzerine yeni tartışma konuları açmıştır. Öğretmenlerin ve idarecilerin hizmet içi eğitime yaklaşımları, eğitimciler, zamanlama, yer, ihtiyaçların önceden analizi ve eğitim teknolojisi üzerine hizmet-içi eğitimler konularında önemli sorunlar olduğu görülmektedir. This case study examines the current state of in-service training activities in a public school based on teachers? and administrators? evaluation. It is a qualitative analysis addressing three categories of questions which relate to the current state of in-service training activities in a public school along with teachers? and administrators? evaluation of in-service training activities provided by the Ministry of National Education.The participants of the study are the teachers and administrators of a public elementary school situated in a low income, high migration area in Ümraniye, Istanbul. Regarding the data collection, in the first phase, there was an analysis of documentation and an interview with the assistant manager responsible for the implementation of in-service trainings was performed to understand the current situation of in-service training activities in the school. In the second phase of the study, semi-structured interviews were applied according to the Teachers?/Administrators? Evaluation of In-Service Training: Semi Structured Interview Form.The findings indicated that the school where this research was performed had brought about a general perspective on the current instances of in-service training and opened new matters of discussion related to the design of in-service training practices. There appear significant problems regarding teachers? and administrators? approaches toward in-service training, trainers, time, place, prior analysis of needs and trainings on technology.
Collections