Usage of current mobile marketing services and evaluation of potential future applications
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünya çapında mobil teknoloji gelişmekte ve cep telefonu kullanımı artmaktadır. Bu gelişmeler, başta pazarlama olmak üzere diğer iş alanlarını da etkilemektedir. Cep telefonları sadece ses ve SMS (Kısa Mesaj Servisi) gibi servislerden faydalanmaya imkan vermezler, aynı zamanda tek bir kullanıcıları olduğu için çok kişisel cihazlardır ve iletişim kanalları arasında çok popülerdirler. Kullanıcılar, cep telefonlarına çok bağımlıdırlar ve onları hayatlarının merkezine oturtmuşlardır. Bu çalışmanın amacı, yenilikçi mobil pazarlama uygulamalarını sunmak, güncel uygulamalara yönelik kullanıcı tutumunu hangi faktörlerin belirlediğini araştırmak ve yenilikçi mobil pazarlama uygulamaları ve servislerini kullanıcıların ne derece kabul edeceğini belirlemeye çalışmaktır. Bu amaçla, 350 adet mobil kullanıcıdan veri toplanmıştır ve korelasyon, çoklu regresyon, kümeleme analizi, ANOVA ve T-Testi analiz yöntemleri kullanılarak çözümlenmiştir. Elde edilen sonuçlar, hangi mobil pazarlama servislerinin daha popüler olduğunu ve kullanıcıların daha fazla tercih ettikleri mobil servislere göre üç ayrı grupta nasıl kümelenebildiğini ortaya koymuştur. Bu çalışma ayrıca mobil pazarlama uygulamalarına karşı kullanıcıların tutumunu ve mobil pazarlama özellikleri arasındaki ilişkiyi; 3G ve mobil Internet kullanımının etkilerini ortaya koymaktadır. Mobile technology develops and penetration of mobile phones increases all around the world. Developments in mobile communications affected other business areas, like marketing. A new era has been opened with the development of mobile phones. Not only mobile handsets enable phone calls and Short Message Services (SMS), but also they are very personal devices that has unique users. That is why mobile is very popular as a communication channel. Users are very addicted to their handsets and position them in the center of their lives. The aim of this study is to present innovative mobile marketing applications and search the factors which affect users? attitudes toward present mobile marketing applications, and to determine user acceptance of innovative future mobile marketing services. Data have been collected from 350 mobile phone users and have been analyzed by using correlation, multiple regression, cluster, ANOVA and T-Tests. Results of analysis determine which mobile marketing applications are popular and how users can be categorized into three clusters. Besides, this study shows the relationship between mobile marketing applications and characteristics of mobile marketing, as well as the effect of 3G usage and mobile Internet usage.
Collections