The effects of a learning management system on the achievement of universtiy EFL students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Macmillan English Campus (MEC) adındaki öğrenme yönetim sisteminin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk üniversite hazırlık öğrencilerinin başarı ve görüşleri üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Bu amacı gerçekleştirmek için çalışmada yarı-deneysel yöntem kullanılmıştır. İstanbul Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerden oluşan 36 kişilik iki tane A kuru sınıfından bir tanesi deney diğeri kontrol sınıfı olarak atanmıştır. Deney sınıfındaki öğrenciler zorunlu olan materyallerin yanı sıra MEC'i aldıkları dersler kapsamında kullanmışlardır. Kontrol sınıfını sadece hazırlık programı tarafından zorunlu olan materyalleri takip etmiştir. Her iki sınıftaki öğrenciler ön test, gelişim testi ve son test almışlardır. Deney sınıfındaki öğrencilere MEC deneyimleri hakkındaki görüşlerini öğrenmek amacıyla öğrenci anketi verilmiştir.Çalışmanın sonuçları göstermiştir ki deney sınıfındaki öğrenciler kontrol sınıfındaki öğrencileri okuma, dinleme ve genel başarı yönünden geçmişlerdir. Fakat dilbilgisi ve kelime başarısı açısından sınıflar arasında belirgin bir fark yoktur. Öğrenci anketinin sonuçları gösteriyor ki deney sınıfındaki öğrenciler MEC'i kullanışlı buluyorlar. Ayrıca, MEC'deki kaynakları faydalı ve İngilizce öğrenmelerinde yardımcı buluyorlar. Fakat MEC'in derslerde zorunlu olarak kullanılmasından hoşlanmıyorlar. The aim of this study is to explore the effects of an online learning management system called Macmillan English Campus (MEC) on the achievement and opinions of Turkish university preparatory students studying English as a foreign language. The study employed quasi-experimental design so as to realize this aim. Two A level preparatory classes, each consisting of 36 Turkish EFL students in İstanbul Technical University School of Foreign Languages, were assigned as experimental and control groups. The students in the experimental class used MEC as part of their courses as well as following the required materials while the control class followed only the materials required by the preparatory program. The students in both classes were given a pre-test, progress-test and post-test. The students in the experimental class were given a student questionnaire to find out their opinions on their experience with MEC.The findings of the study indicated that the students in the experimental class outperformed the students in the control class in terms of reading, listening and overall achievement. However, there was no significant difference between the classes in terms of grammar and vocabulary achievement. The results of the student questionnaire revealed that the students in the experimental class found MEC convenient. They also found the resources in MEC useful and helpful in their English learning. However, they did not like using MEC compulsorily as part of their courses.
Collections