Impact of general manager characteristics on the export performance of manufacturing companies in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Türkiye'de yönetici genel karakteristkleri ile ihracat yönelimi arasında bir bağ kurmaya çalışıldı. Literatür taramasından sonra, ihracat yöneliminde etkili olduğu savunulan bazı verier elde edildi. Bu verilerin bazıları yaş, eğitim durumu, yabancı dil kabiliyetleri, teknik beceriler, risk toleransı ve yabancı ülke etkisi olarak örneklendirilebilir.Çalışmada ihracat etkenleri olarak yaş, eğitim düzeyi ve yabancı ülke etkisi değişkenleri kullanıldı. Objektif karakteristik özelliklerden bu değişkenlerin seçilmesindekii amaç, genel müdürlerin subjektif karakteristiklerinin ihracata olan etkisinin yanı sıra şirketin diğer faaliyetleri üzerinde de etkili olduğunun bilinmesidir.Örneklem, İstanbul Menkul kıymetler Borsası'nda (İMKB) işlem göre imalat şirketleri arasından rastgele olarak seçilmiştir. Veriler, direkt olarak şirketler yıllığı, faaliyet raporları, kurumsal yönetim ilkelerine uyum raporları gibi arşivsel kaynaklardan toplanmıştır. Veri setinin analizinde frekans analizleri ve parametrik olmayan Mann-Whitney-U testleri uygulanması yoluyla gerçekleştirilmiştir.Çalışmanın sonuçları Türkiye'de genel müdür karakteristikleri ile ihracat performansı arasında direkt bir bağlantı olmadığını öngörmüştür. The objective of this study is to investigate the relation between export performance of manufacturing firms and the characteristics of their general managers. A survey of the literature revealed several general manager characteristics that have the potential to influence export performance. Some of these parameters are age, educational background, linguistic skills, technical capabilities, risk tolerance, and foreign country exposure. In this study, age, educational attainment, and foreign country exposure were chosen as general manager characteristics to be investigated.General managers constituting the sample were randomly selected among manufacturing companies quoted on Istanbul Stock Exchange (ISE).The data were collected mainly from archival resources such as company yearbooks, annual reports, corporate governance compliance reports of the firms in the sample. Frequency analysis and non-parametric Mann Whitney U tests were run for the statistical analysis of the data set.Results of the study reveal no direct relationship discovered between objective general manager characteristics and export performance of firms in Turkey.
Collections