The effects of dynamic packaging systems on the performance of travel organizations
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, dinamik paketleme sistemlerinin otellerin ve seyahat acentalarının performansları üzerine etkilerini değerlendirmektir.Çalışma üç aşamada gerçekleştirilmiştir. Birinci aşamada turizm sektörünü, seyahat şirketlerini, bilgi teknolojilerini ve dinamik paketleme sistemlerini analiz etmek amacıyla yazılı dokümanlar incelenmiştir.İkinci aşamada oteller ve seyahat acentaları seyahat şirketleri olarak seçilmiş ve her ikisi için iki farklı anket düzenlenmiştir. Hem otel anketi hem de seyahat acentası anketi için pilot çalışma yapılmıştır. Bu çalışma sonrasında otel anketi Türkiye'nin tüm bölgelerinden 3 yıldızlı, 4 yıldızlı, 5 yıldızlı ve özel sınıflı oteller ile yapılmıştır. Seyahat acentası anketi ise yine Türkiye'nin tüm bölgelerinden olan A sınıfı seyahat acentaları ile yapılmıştır.Son aşamada anketlerin sonuçları SPSS 18 istatistik yazılım programı kullanılarak analiz edilmiştir. İlk sorular için tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır. Giderler, gelirler, katkılar, zorluklar ve dinamik paketleme sistemlerinin özellikleri gibi değişkenleri gruplamak için faktör analizi tercih edilmiştir. Önerileri doğrulamak ya da reddetmek için One-sample T-test analizi kullanılmıştır. Son olarak otel sınıfı gibi kategorilerin oda gelirleri gibi gruplanmış değişkenlere göre farklarını tespit etmek amacıyla ANOVA analizi kullanılmıştır.Sonuç olarak dinamik paketleme sistemelerinin otellerin oda gelirleri, rekabet gücü ve marka sadakati üzerinde olumlu etkisi olduğu tespit edilmiştir. Seyahat acentası çalışmasında ise, dinamik paketleme sistemlerinin seyahat acentalarının otel ve uçak gibi ana satışları, pazardaki konumu, operasyonlarının verimliliği, hizmet/ürün gamı, tedarikçi ilişkileri, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti üzerinde olumlu etkileri olduğu sonucuna varılmıştır. Ek olarak dinamik paketleme sistemlerinin uygulaması ile ilgili olarak seyahat acentalarının bir takım genel sorunlarla karşılaştıkları tespit edilmiştir.Key words: Tourism, Dynamic Packaging (DP) Systems, Hotels, Travel Agencies, Online Travel Agencies (OTAs), Performance The purpose of this study is to evaluate the effects of Dynamic Packaging (DP) Systems on the performance of hotels and travel agencies.This study is conducted in three main phases. In the first phase; in order to analyze tourism industry, travel organizations, information technology and DP systems, written documents are reviewed.In the second phase, hotels and travel agencies are selected as travel organizations. Two types of survey are designed for hotels and travel agencies separately. For both the hotel survey and the travel agency survey, pilot studies are carried out. Then, the hotel survey is conducted with 3 stars, 4 stars, 5 stars and special class hotels from all regions of Turkey. And the travel agency survey is conducted with A class travel agencies from all regions of Turkey.In the last phase, the results of surveys are analyzed through SPSS 18 Statistics program. Descriptive statistics are used for first questions. Factor analysis is preferred for grouping the variables of expenses, revenues, contributions, difficulties and features of DP systems. One sample T-test is used in order to accept or reject propositions. Finally, ANOVA analysis is used in order to determine the differences between related categories like hotel classes in terms of grouped variables like room revenues.It is concluded that DP systems have positive effects on room revenues, competitiveness, and brand loyalty of hotels. In travel agency study, DP systems have positive effects on the main products revenues like hotel and flight revenues, market position, the efficiency of operations, service/product range and supplier relationships, service quality and customer satisfaction. In addition, there are general challenges related to the implementation of DP systems.Anahtar Sözcükler : Turizm, Dinamik Paketleme (DP) Sistemleri, Oteller, Seyahat Acentaları, Online Seyahat Acentaları (OTA), Performans
Collections