Evaluating e-learning environment by using data mining techniques
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğrenme, yaşam boyu süren vazgeçilemez bir süreçtir ve günümüzde sürekli öğrenme kavramı daha çok kabul görmeye başlamıştır. Talepkar ve dinamik yaşam koşulları, bireyleri ve kurumları yaşam boyu eğitime yatırım yapmaya zorlamaktadır. Önemli olan sürekli eğitimi mümkün olduğu kadar çok kişi için erişilebilir hale getirmektir. Bu nokta da elektronik öğrenme önemli bir çözüm olarak görülmektedir.Bu olgu, bu çalışmaya yön veren temel araştırma sorusunu ortaya çıkarmıştır: Kurumsal elektronik öğrenmenin verimliliğini ve başarısını etkileyen en önemli faktörler nelerdir? Bu çalışmanin amacı; elektronik öğrenme modelleri geliştirmek ve elektronik öğrenme sistemlerinin verimliliğine katkı sağlayan temel başarı faktörlerini anlamaktır.Bu çalışma kapsamında kurumsal elektronik öğrenme programları çalışılmıştır. Öğrencinin başarısı, elektronik öğrenme programını bitirip bitiremediği, programı bitirme süresi ve öğrenci memnuniyeti elektronik öğrenme verimliliğinin anahtar göstergeleri olarak seçilmiştir. Çalışmada öğrencinin demografik özelliklerinin, öğrencinin elektonik öğrenme tecrübesinin, elektronik dersin özelliklerinin ve algılanan faydaya ilişkin faktörlerin etkisi uygun veri madenciliği methotları ile SPSS aracı kullanılarak analiz edilmiştir.Bağımsız faktörlerin birçoğunun başarıdaki varyansı farklı seviyelerde açıklayabildiği sonucu çıkarılmıştır. Elektronik dersin içeriği, sertifikalı olup olmama gibi özelliklerin elektronik öğrenme başarısına daha güçlü etkisi olduğu görülmüştür. Learning is an inevitable life-long process for human beings and today, the concept of continuous learning gets much more acceptance. The demanding nature of today?s life conditions force people and corporations to invest in life-long education. It is important to make this continuous learning process more affordable and accessible to larger groups of people. At this point, online learning seems to be an attractive solution.This fact brings about the core research question guiding this study as: what are the most significant factors influencing e-learning effectiveness? The goal of this study is to develop e-learning effectiveness models and to understand main contributors of e-learning systems.Corporate e-learning programs are studied in the scope of this study. Learner achievement, learner?s course program completion duration, completion or withdrawal decision are selected as key measures of e-learning effectiveness. The effect of learner demographics, learner?s e-learning experience, course characteristics and perceived usefulness factors is analyzed via appropriate data mining methods using SPSS 17.0 (Statistical Package for the Social Sciences) tool.Most of the independent factors (demographics, experience, course program) are discovered to have power at different levels for explaining variance in e-learning effectiveness. Course program characteristics like content, existence of certification are explored having a strong influence on the success of e-learning process.
Collections