Show simple item record

dc.contributor.advisorAkın, Güzin Gülsün
dc.contributor.authorÖzçelik, Serap
dc.date.accessioned2020-12-21T13:18:35Z
dc.date.available2020-12-21T13:18:35Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/324131
dc.description.abstractBu tez Türkiye'deki kredi kartı sahiplerinin kredi kartı memnuniyetini yeni anket verileri kullanarak analiz etmektedir. Bu tezde kullanılan ampirik modelde, finansal okur yazarlığın diğer değişkenlerin yanı sıra müşteri memnuniyetini etkileyen önemli bir faktör olduğu gösterilmektedir. Bu sonuç piyasayı düzenleme yetkisine sahip kurumlar açısından önemlidir. Sonuçlar ayrıca müşteri özelliklerinden zenginlik, eğitim durumu ve çalışılan sektörün memnuniyeti etkilediği göstermektedir. Kart limitleri ve kartların fiyata dair olmayan özellikleri müşteri memnuniyeti açısından önem arzetmektedir. Ayrıca, kart borçlusu olmak gibi ödeme davranışlarının da kredi kartı memnuniyetini etkilediği gösterilmektedir.
dc.description.abstractThis thesis investigates factors affecting the satisfaction levels of Turkish credit card holders using a recent nationwide credit card consumer survey. Ordered probit model estimations show that among other things, financial literacy is a major determinant of credit card satisfaction. This has important policy implications for regulators. The results also indicate that wealth, education and occupation are consumer characteristics that play a role in one?s credit card satisfaction level. Card limits and non-price card benefits are which are important for consumer happiness. Being a convenience user or having been delinquent in card payments are payment behaviours which affect one?s card satisfaction, too.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDeterminants of customer satisfaction in the Turkish credit card market
dc.title.alternativeTürkiye kredi kartı piyasasında müşteri memnuniyetini etkileyen etmenler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat (İngilizce) Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCredit cards
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmProhibition of disbursement
dc.identifier.yokid414478
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid298483
dc.description.pages53
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess