Painting, artistic patronage and criticism in the public sphere: A study of the Ottoman Society of Painters, 1909-1918
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel olarak incelediği konu, 1909 yılında kurulan Osmanlı Ressamlar Cemiyeti ve bu cemiyetin Osmanlı İmparatorluğu'nun 1918'deki yıkılışına kadar olan dokuz yıllık tarihidir. Osmanlı'nın son dönem kültürel ortamı düşünüldüğünde, Osmanlı Ressamlar Cemiyeti'nin bu sosyal yapıdaki yeri çok önemlidir. Bir sanatçı örgütlenmesi olarak, Sanayi-i Nefise Mektebi öğrencileri ve mezunları tarafından oluşturulan cemiyet, imparatorluğun ilk güzel sanatlar dergisini yayınlamış ve Birinci Dünya Savaşı sırasında İstanbul ve Viyana'da düzenlenen resim sergilerine katılmıştır.Osmanlı'nın son on yılı pek çok yönden sıra dışı olayların yaşandığı, devrime, ayaklanmalara, milliyetçi gündemlere, savaşlara ve katliamlara şahit olunduğu çalkantılı ve yıkıcı bir dönemdir. Bu çalışmanın temel amacı, Osmanlı Ressamlar Cemiyeti'ni bu katastrofik dönemin bir parçası olarak konumlandırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, bu tez öncelikle cemiyetin kuruluşuna zemin hazırlayan tarihsel ve sanatsal temelleri inceler. İkinci olarak, Balkan Savaşları ve İttihat ve Terakki'nin milliyetçi gündemi gibi dönemin güncel siyasi koşullarının, cemiyetin dergisinin yapısını nasıl ve ne şekilde etkilediğini, derginin ana temalarına ve tartışmalarına odaklanarak anlamlandırır. Tezin son bölümü ise, Birinci Dünya Savaşı sırasındaki Osmanlı görsel kültürünü göz önünde bulundurarak, cemiyet ressamlarının bu feci savaşa ve savaşın olağanüstü koşullarına dair tepkilerini inceler. This study examines the Ottoman Society of Painters, and traces the history of its first nine years, from its foundation in 1909 until the demise of the Empire in 1918. The position of the Ottoman Society of Painters in the late-Ottoman cultural milieu was certainly a significant one. As an artistic organization, run by the graduates and students of the Academy of Fine Arts, it published the first art journal of the Empire, and contributed to the painting exhibitions organized in Istanbul and in Vienna during the First World War.The final decade of the Ottoman Empire was indeed a unique decade, and it is the objective of this study to understand the Society and their art as part of these `catastrophic? years; the years that witnessed revolutions, rebellions, nationalistic agendas, wars and massacres. This thesis firstly explores the historical and artistic specifics that lead to the foundation of the Society, and then, focuses on the key themes and debates of its journal, in an attempt to understand how contemporary political circumstances, such as the Balkan Wars and the nationalist agenda of the CUP, influenced the fabric of the Journal itself. The last chapter looks at Ottoman visual culture during World War I and explores the responses of the Society?s painters to this disastrous war and its extraordinary conditions.
Collections