Exploring church-state relations in modern Japan: Count Otani Kozui`s quest for the pure land in an age of turbulence
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ōtani Kōzui (1876-1948), Budist Jōdo Shinshū mezhebi (Hakiki Cennet/Shin Budizmi) Honpa Honganji kolunun 22. ruhani lideri veKyoto'daki ana-tapınağı Batı Honganji'nin başrahibiydi. Meiji, Taishōdevirleri ile Shōwa'nın ilk yarısını yaşamış, toplumununmodern-öncesinden moderne hızlı dönüşümünün hem tanığı hem de budönüşümün öncülerinden biri olmuştur. Japon tarihinin en yaygın veetkin dini kurumlarından olan Batı Honganji ise MeijiRestorasyonunun hazırlanışında ve laikliğin Japonya'ya yerleşmesindeönemli rol almıştır.Ōtani Kōzui 1903-1914 yılları arasında bu kurumunun liderliğiniüstlenmiş, sonrasında ise başrahiplik makamını kendi isteğiyleterkederek Çin'de sıradan bir insan gibi yaşamaya başlamıştır. OrtaAsya'ya düzenlediği üç Ōtani Ekspedisyonu ile tanınıyor olsa da yaptığıdiğer önemli işler bilinmeden kalmıştır. Kōzui on ciltlik `Asya'nınİnşası` (Kōa Keikaku ) adlı eserinde Tokyo-Istanbul-Berlin demiryoluhattı kurulmasını öneren bir Asyacıydı. Johor (Malezya), Singapur,Sulawesi ve Java adalarıyla (Endonezya), Kaohsiung'da (Tayvan)geniş çiftlikleri olmasının yanında Ankara Gazi Çiftliği (günümüzdeAtatürk Orman Çiftliği) ve Bursa Türk-Japon İpek Dokuma Fabrikasıgibi yatırımları da bulunan bir tarımsal kalkınmacıydı. Konoe ve Koisokabinelerinde başbakan danışmanlığı da yapan Kōzui'yi bir kamuoyuönderi olarak takip edenler `Kōzui Kapısı Derneği` (Zuimonkai ) adındabir dernek çatısı altında örgütlenmişlerdi.Bu tez Kont Ōtani Kōzui'nin çok yönlü hayatına odaklanmakta ve birdini kurum olarak Batı Honganji'nin modern Japonya'nın oluşumundaaldığı rolü göstermeyi hedeflemektedir. Ōtani Kōzui (1876-1948), the twenty second patriarch of the HonpaHonganji denomination of Buddhist Jōdo Shinshū sect (True Pure Landor Shin Buddhism) and the chief-abbot of its head-temple WesternHonganji, Kyoto. He lived through the Meiji, Taishō and the first half ofthe Shōwa periods and witnessed the rapid transformation frompre-modern to modern his society went through. Likewise, WesternHonganji, the largest and most influential religious institution in thecountry had played a crucial role in the making of the Meiji Restorationand in the settling of secularism in Japan.Ōtani Kōzui was the leader of this institution between 1903-1914, butthen he resigned and started living a secular life in China. He is knownfor the three Ōtani Expeditions into Central Asia but most of his otherdeeds remain in obscurity. Kōzui was an Asianist who, in ten volumes ofhis Kōa Keikaku (The Construction of Asia Project) had proposed aTokyo-Istanbul-Berlin railway. He was an agriculturalist who hadplantations in Johor (Malaysia), Singapore, Sulawesi and Java islands(Indonesia), Kaohsiung (Taiwan) as well as investments in Ankara GaziFarm and Bursa Turkish-Japanese Silk Weaving Factory. He was theadviser to the Konoe and Koiso cabinets, and a public opinion leaderwhose followers had established `The Gate of Kōzui Society`(Zuimonkai ).The dissertation focuses on Count Ōtani Kōzui's multi-faceted life anddemonstrates the role of a religious institution,Western Honganji in themaking of modern Japan.
Collections